TOPMARKT-KOOPJES hooll 10.95 De Skisport - het witte goud van de bergen s- 5 29,75 ff Rij-impressies van de NSU 1200-C 23,50 21,50 22,50 hamers van De organisatie van een feestelijke maaltijd HEUVELSTRAAT 75 VOOR TAFELLAKEN BADDOEK/W ASHANDJE MOEDERDAG NAAR DE BLANKE TOP DER ALPEN IT 751 VOOR DE VROUW X LET OP: ISPORTAFDELINGI Inhalen bij Zebra’s verboden QUINZAINE DE FRANCE Notenshop Tuinparasols I KEUKENDOEK 1.75 THEEDOEKEN 2.75 R” MW Gerard van Blerk solist of gebak. v. Blarcum Wijnhal WIJNEN LIKEUREN Tel. 34920 bij Het Brabants Orkest DE TILBURGSE KOERIER Donderdag 8 mei 1969 - pagina 9 69 - pagina 8 met 4 servetten grote maat, vanaf extra grote superdroger Frisse dessins De carrosserie HET BEGON MET DE KLEINE PRINZ ig uitge verd lanj De motor Eindoordeel Het interieur w De wegligging v.a. men. (hoek WHtam Mtrwt) Heuvelstraat 50-52 - HftMirg NOG ENKELE DAGEN: De grote Franse 14 daagse met uitgelezen FRANSE DELICATESSEN tegen sterk gereduceerde prijzen 80 Jul. v. Stolbergstraat 9-6-7 Zoem Een belangwekkend vonnis In de Franse Alpen ligt het plaatsje Courchevel. Twintig jaar geleden was het niet meer dan een nederzetting bestaande uit wat huizen en twee gedeel telijk af gebouwde hotels met een bezetting van zo’n twintig gasten. Erg rustig dus. Nu kent deze stad zevenenzestig hotels en brengen tussen december en mei honderdduizend mensen er hun wintersportvakantie door. Dat Courchevel als toeristenoord in waarde danig is gestegen, wijzjen de grondprijzen uit. Voor de oorlog kostte een vierkante meter grond vier cent. Nu moet men voor dezelfde oppervlakte veertig gulden neertellen. Het wintersporttoerisme is zijn schat aan „wit goud” aan het opgraven. Ook andere landen zijn door de „witte goudkoorts” gegrepen, en daaraan wijdt Het Beste een uitgebreide reportage. Ruime keuze in Igie :he r— verse).. zerder speel chterin ege- voor bijns ihanaino ir Badstof Extra mooie DELICATESSEN Tel. 25992 FRANSE NOTEN Tel. 20121 izoen t aan sn bij brui k o^ijerzijt rechts di lebben, k 1 zouden worden.” ïnswaardige verkeerswenken voor >bilisten en voor fietsers bij harde NYLON SLAAPZAK unl met acryl-vulling die in de uitrusting van iedere kampeerder thuis hoort rooy, Piet Hein Rhapsodie. Serenade Eine kleine Nacht- Ook zullen de banden van wezenlijke invloed z(jn, daarom is de voorkeur ge geven aan radiaalbanden. sturing is een verlengstuk van de fijne wegligging. Licht, zuiver en direct zijn de juiste woorden voor iets dat niet beter te wensen is. Zijwindgevoeligheid blijft altijd in ze kere mate aanwezig, maar is door de di recte besturing gemakkelijk op te van gen. N.B Zelfgesneden kaas wel even af dekken. De naam NSU wordt steeds veelvuldiger en met veel ontzag door autorijdend Nederland uitgesproken. Heeft men jarenlang voor de buitenwereld rustig aan gedaan, door voortbordurend op het Prinz- recept, aantrekkelijke automobielen te bouwen, achter de schermen werd enorm veel werk verzet om een automobiel met revolutionaire technische hoedanigheden te voltooien. Dit betreft speciaal het model RO-80, hoewel niet het onderwerp van deze test, maar om in het kort te memoreren met welk een enthousiasme en voortvarendheid er bij NSU gewerkt wordt. In racekringen, en nu komen we weer op de langer bestaande typen, wordt vaak beweerd, dat motorrenners, wanneer zij deze sport vaar wel zeggen, en overgaan tot automobielracerij, bijzonder goede coureurs blijken te zijn. Voorbeelden hiervan bevestigen deze stel ling. NSU, die wereldvermaardheid kreeg met het construeren en fabriceren van motorrijwielen, waarvan speciaal de motoren in genieuze constructiedetails hadden, heeft deze principes ook toe gepast op de motoren in haar automobielen en wel op de 2-cilinder Prinz. Hiermede was één van de grootste problemen, het con strueren van een bedrijfszekere en behoorlijk veel vermogen leveren de motor opgelost. Vele andere fabrieken zijn hierop gesneuveld. Volledig konden de ingenieurs en stylisten zich wijden aan de opbouw van een aan trekkelijke en prettig rijdende automobiel. Het begon vele jaren geleden met de Prinzen 2, 3 en 4. De Prinz 4, de voorloper van de 1000 en 1200 en de daarmee verwant zijnde sportievere uitvoe ringen, is nog steeds een veel gevraagde automobiel. De 1000 en de 1200 serie hebben een krachtige greep op het autorijdend publiek, dat automobielen koopt in de prijsklasse rond de zesduizend gulden. Het onderwerp van deze „autotest” is de 1200 C, die bij de lancering als NSU-110 het daglicht zag. HANDIGE CAMPINGSTOEL CAMPINGBED in een fris voor lekker dessin met lui zonnen, schuimplastic vulling. Ook als logeerbed te gebruiken. Welk merk band aan te bevelen is, is moeilijk exact te zeggen. De testwagen was uitgerust met een Franse radiaal- met achterin band van bet gerenommeerde merk Klé- bijzonder goed, De ge- ber-Colombes. Een vorige test NSU was ek loopt van licht on- destijds voorzien van Vredestein banden, naar neutraal hetgeen bij die ook een zeer prettige indruk achter- iU niet zo moeilijk realiseerbaar was. lieten. Veel genot wat levensduur en van de achterin geplaatste eveneens rij-eigenschappen betreft heb- aan het motorblok beves- ben we persoonlijk allang met Continen- ibak inclusief differen tal radiaals, waarbij we de stelling han- 'na 100 pet. op de ach- teren> dat banden gefabriceerd in een in tegenstelling tot alle fabriek die in hetzelfde land is gevestigd - ah de automobielfabriek, in de ontwik- kelingstijd op elkaar afgestemd kunnen geraken. De ophanging zowel aan de voor- als aan de achterzijde is onafhan kelijk. Driehoekdraagarmen met schroefveren en telescopische schokbrekers verzorgen de vering en de demping van de veerbe- wegingen. Aan de achterzijde zijn deze draagarmen onder een zorgvuldig geko zen hoek bevestigd, hetgeen zeker mede van invloed is op het weggedrag. De be- Dit stelde hem in de gelegenheid verder te studeren voor het solistendiploma, dat hij twee jaar later aflegde. Dit examen behaalde hij met de onderscheiding „Prix d’excellence”. De concertgebouw-vrienden gaven Van Blerk „de vriendenkrans”. De jaren 1949-1950 bracht hij door te Parijs, waar hij zijn pianostudie voltooide bij de ver maarde paedagoog Yves Nat. In 1951 werd hij door een jury, welke op initiatief van het Nederlandse Im presariaat was samengesteld, bij een se lectie aangewezen als een van de beste jonge Nederlandse pianisten. De afgelo pen jaren trad hij herhaaldelijk op in Duitsland. Zwitserland, België en Enge land en verleende solistische medewer king aan concerten van verschillende Nederlandse orkesten. Verder speelde hij met alle radio-orkesten o.a. onder lei ding van Jean Foumet. In 1955 maakte hij met de violist Ri cardo Odnopossof een tournée door In donesië en Malakka. Gérard van Blerk treedt regelmatig op met Het Brabants Orkest. bergen afglijden. Op de top van de Schilthom, in Zwitserland heeft men een restaurant gebouwd. Vanaf een hoogte van bijna drieduizend meter heeft men dankzij een ronddraaiende verdieping een magnifiek uitzicht op de Jungfrau en de Eiger. wtji j In het juridisch maandblad betreffende Duizenden Nederlanders het wegverkeer „Verkeersrecht” kwam onlangs een belangwekkend vonnis voor betreffende een fietser die door ’n wind stoot naar links de weg op werd geduwd. De rechtbank te Zwolle behandelde dit geval en besliste, dat het enigermate naar links gestuwd worden voor een fietser overmacht oplevert. In het vonnis treft men de volgende overwegingen aan. „Dat toch het van algemene bekendheid is, dat bij harde wind windstoten kunnen optreden en dat deze op wielrijders, ze ker op jeugdige wielrijders het effect kunnen hebben, dat zij zijwaarts worden gedreven; dat in dergelijke omstandighe den - de wind kwam in deze van rechts - de inhalende automobilist ruim naar links moet uitwijken en ruime afstand tussen zijn auto en de ingehaalde wiel rijders moet bewaren; dat anderzijds de wielrijders zoveel mogelijk rechts dienen te houden om speling te hebben, indien Zij naar links gestuwd znnrien wrvrrten Behartenswaardige verl automobilisten wind. De NSU 1200 heeft een sublieme mo tor. Het gemak en de soepelheid waar mede deze krachtbron zijn werk verricht is zonder enige kritiek. Rustig optrek ken, heel fel accelereren, ver doortrek ken in alle versnellingen of langzaam rijden in een hogere overbrenging, le vert geen enkel probleem. De construc tie is er dan ook op berekend. Boven liggende nokkenas, vijfmaal gelagerde krukas, gunstig gevormde verbrandings ruimte en een voortreffelijke carbura teur, die dit alles van benzine en lucht moet voorzien om deze uiteenlopende karakteristieken waar te maken. De mo tor is luchtgekoeld en krijgt de koeling van een ruim bemeten ventilator, die rechtstreeks op de krukas gemonteerd is. Om nog even in technische termen verder te gaan - het geleverde koppel is over een zo groot toerenbereik gunstig, dat alles wat de bestuurder met gaspe daal en versnellingsbak doet, zonder protest uitgevoerd wordt. Het benzine verbruik schommelde de gehele testperi ode tussen de 8 en 8,5 liter per 100 km. Zeker geen slecht resultaat. Hierbij dient wel vermeld te worden, dat op de grote weg (Autobanen en andere snel berijd bare wegen) gemiddeld ruim 120 km per uur aangehouden werd. De 1200 wil nog veel sneller lopen, maar dan zal het verbruik evenredig stijgen. Bij een rustiger rijstijl met snelheden van tegen de 100 km is het zeer wel moge lijk om ruim 13 a 14 km per liter ben zine ver te komen. Beide benzinesoor- ten, normaal en super worden zonder protest geaccepteerd. In Duitsland wordt wettelijk vastgesteld of een auto, 4, 5 of 6 personen mag ver voeren: Deze NSU 1200 heeft afmetin gen, die het als een 5-persoons automo biel bestempelen. Op de achterbank kun nen inderdaad 3 personen een plaats vinden. Het is dan niet overdadig ruim meer, maar het gaat. De aparte voor- stoeltjes geven een prettige zit en ver moeien ook op lange ritten niet noemens- waardig. De zijdelingse steun zowel op zitvlak als in de rug is goed. De verstel- mogelijkheid in voor- en achterwaartse richting is zodanig, dat vrijwel iedere bestuurder de gewenste stand kan kie zen. De rugleuning is in enkele standen verstelbaar. Het stuurwiel staat wat rechtop, meer dan veelal gebruikelijk. Het bezwaar dat aan te voeren zou zijn, kan achterwege worden gelaten, omdat de besturing gemakkelijk en licht gaat. Het dashboard omvat een rechthoekig instrumentarium, waarin snelheids meter, kilometerteller, benzinemeter en klokje zijn ondergebracht. Verder een aantal verklikkerlichtjes voor laad- stroom, groot licht en oliedruk. Naast de armleuningen voor de achterbank- passagiers zitten twee opbergruimtes, waarin gemakkelijk wat kleine attribu ten geborgen kunnen worden. Vooral in de breedte is de interieurruimte, gezien de buitenmaten van de carrosserie op merkelijk. Dit komt vanwege de styling van de zijpanelen, die op de juiste hoog te een welving hebben. Vlak achter de achterbank bevindt zich nog een door ’n deksel aan het oog onttrokken ruimte voor tassen en dergelijke. Het uiterlijk van de Prinz-4 heeft model gestaan voor de latere uitvoeringen, die in logische opeenvolging uitgebracht werden. De 1000 serie werd langer ge maakt, waardoor het interieur ruimer werd. De 1200 groeide nog eens 20 cm in de lengte, waarvan de kofferruimte en de benen van de voorin zittenden pro fiteerden. Het voorfront, naar onze smaak jammer genoeg het minst aan trekkelijke deel van de auto, doet te mas saal aan; een groot, niet sierlijk gevormd stuk chroom moet het hier doen. De rechthoekige koplampen, die een goede lichtopbrengst hebben, ontsieren even eens. Het front van de 1000-serie, met de meer ovaal gevormde koplampen en de eenvoudige karakteristieke NSU sier- strip, doet veel harmonieuzer aan. Sma ken verschillen en daaruit vloeien derge lijke sterk contrasterende details voort. De kofferruimte is voor een auto met achterin geplaatste motor opmerkelijk ruim. Behoorlijk veel bagage kan er keu rig in opgeborgen worden. De sluiting van de benzinetank zit in het rechter- voorspatbord. De dop wordt tegen on gewenst gebruik van binnen uit vergren deld. brengen daar s de eerste be- t bij. Kitzbühel Je wintersport- datum, en het eerste plaats te klpen is be lief in 1893 telein - paar 1 nge de leze eerste .».e nieuwe ij met deze jaren teweeg Een ander punt is, dat inhaalmanoeuvres bij zebra’s nogal eens worden uitgelokt door sommige automobilisten. Bedoeld worden de automobilisten, die ten opzichte van voetgangers, die zich nog op het trottoir bevinden, stoppen. De kans is n.l. groot, dat achterrijdende bestuurders op deze stopmanoeuvre niet voorbereid zijn en daardoor niet tijdig tot stilstand komen of genoodzaakt wor den langs de stoppende auto te rijden. Goede staat van onderhoud en zicht baarheid van de zebra’s zijn uiteraard een eerste vereiste om de spelregels in acht te kunnen nemen. Het Verbond doet daarom een dringend beroep op de gemeentebesturen om aan het onderhoud en de zichtbaarheid van de zebrapaden de nodige aandacht te be steden. Het Zwitserse St. Moritz had vlak voor de oorlog maar één sleeplift, thans zijn het er drieëndertig. Daarnaast heeft men twee stoeltjesliften, zes cabinelif- ten en drie bergspoortjes. In het plaatsje Kufstein, Oostenrijk, maakte een plaat selijke timmerwinkel, naast het gewone werk, een paar honderd ski’s per jaar. Deze timmerwinkel is een skifabriek geworden. Jaarlijks produceert men er 160.000 van kunststof gemaakte ski’s. Het vorige seizoen bespraken winter- sportliefhebbers 700.000 bedden. De skischool van het Oostenrijkse Kitz bühel boekte een recordaantal leerlin gen van 80.000. Vorige winter trokken gemiddeld 30.000 mensen uit Innsbruck elk weekeinde (één derde van de be volking) naar de omringende bergen om de lange latten onder te binden. Dit seizoen zullen naar schatting tien mil joen Europeanen in ongeveer vijfhon derd wintersportplaatsen in de Alpen de Menige huisvrouw kan zich slechts met moeite de kunst eigenmaken om gasten voor een etentje te ontvangen, alsof ze een volmaakte kokkin in de keuken had staan. Er is een goede organisatie nodig om vol zelfvertrouwen een dergelijk ge beuren tegemoet te treden. De volgende punten zijn daarbij van groot belang: - Probeer geen nieuwigheden op een dag dat het er op aankomt, maar geef gerechten waarmee u vertrouwd bent. - Zorg dat het grootste gedeelte van de gerechten van tevoren klaargemaakt kan worden. Vlees dat op het laatste ogen blik, dus tijdens de maaltijd, gebakken moet worden is niet aan te bevelen. - Pas de maaltijd aan het beschikbare servies, het bestek en de kookapparatuur aan. - Is kend ties c voor. - Zet in schalen al hetzelfde voren gehal schijfjes cit voor eventr voren afgev Bij het opstellen van het menu kunt u het beste uitgaan van het hoofdgerecht, waarbij u dan passende voor- en nage rechten kiest. Heel belangrijk zijn hier bij kleur, stevigheid en smaak van de diverse gerechten. Een menu waarbij de zelfde kleur en smaak zich in alle gangen herhaalt heeft een saai effect. In het huisgezin kan een feestelijke maaltijd bestaan uit 3 a 4 gangen, te we ten: (voorgerecht) - soep - hoofdgerecht - nagerecht. In de meeste gevallen is het wenselijk dat het voorgerecht en/of soep licht zijn, zodat uw gasten nog voldoende eetlust behouden voor de hoofdschotel. Als de huisvrouw alles zelf moet doen is een koud voorgerecht, dat van tevoren klaargemaakt kan worden, het meest ge schikt. Koude groente-, vruchten-, vlees- en vissalades of combinaties daarvan lenen zich hier uitstekend voor. Vervolgens kan het beste een bouillon of een lichtgebonden soep opgediend worden. Deze bouillon of soep kunt u een dag van tevoren maken, zodat hij op de dag zelf alleen nog opgewarmd be hoeft te worden. Is hiervoor geen tijd dan kan soep uit een pakje of blikje dienst doen. Een garnituur als fijngesne den groente, peterselie e.d. kan het beste op het laatste moment aan de soep toe gevoegd worden. Voor de hoofdschotel neemt u het liefst groot vlees, bijv, rollade, kalfsfrican deau, runder- of kalfstong of gevogelte, dat goed gaar mag zijn en dat opge warmd kan worden in de saus of jus. Hierbij kunnen groenten uit blik of diep vries of een salade gegeven worden. Bij gevogelte wordt dikwijls compote veelal uit blik) geserveerd. In plaats van aardappelen of aardappel puree kunt u chips, rijst of deegwaren (bijv, macaroni, spaghetti) geven. De in de handel zijnde instantrijst levert geen kookproblemen. Chips zijn smakelijker als ze even in de oven opgewarmd zijn. Het menu wordt besloten met een licht nagerecht, bijv, een koele vla of pud- Tot slot wordt een kopje koffie ge schonken. Het inhalen bij zebra’s begint de laatste tijd hand over hand toe te nemen en daarmee het gevaar voor ernstige onge lukken. Zo werden door dergelijke in haalmanoeuvres en ook door het niet tij dig stoppen in één jaar tijd 22 mensen gedood. Het zijn met name de bromfiet sers, die zich regelmatig aan overtreding van deze verbodsbepaling schuldig ma ken. Gezien de preventieve taak van het Verbond voor Veilig Verkeer zal in de komende twee maanden een actie wor den gevoerd om het „rijdende” publiek nog eens duidelijk op dit verbod en op de gevaren die bij overtreding kunnen ont staan, te wijzen. Gebleken is, dat zeer velen niet op de hoogte zijn van deze de smaak van uw gasten u onbe- 1 zet hun dan geen aparte combina- of te scherp gekruide gerechten i de keuken de te gebruiken uc*.- al zoveel mogelijk klaar en doe >e met garneringen als van te “hakte peterselie en uitgetande -itroen. Ook de ingrediënten '“"tuele sausjes kunnen van te- - gewogen en afgemeten worden. Gérard van Blerk werd op 14 mei 1924 te Tilburg geboren. Reeds als kind gaf 11 hij daar concerten en was leerling van Kees Heerkens. Na zijn eindexamen gymnasium ging hij naar het Amster- damse Conservatorium, waar hem als leerling van de directeur Willem An- driessen na drie jaar het einddiploma piano werd toegekend met onderschei ding. Op donderdag 15 mei 1969 om 20.15 uur geeft Het Brabants Orkest onder lei ding van Hein Jordans een concert on der auspiciën van Stichting Festival voor de Werkende Jeugd in de Stadsschouw- ien, burg te Tilburg. Op Het programma is als volgt samenge- 1. Handel, 3 delen uit Watermusic. 2. Beethoven, Pianoconcert no. 4 solist: Gerard van Blerk piano. PAUZE 3. Van Anrooj 4. Mozart, Sv. musik. 5. Gershwin, Suite Porgy and Bess. De organisatie houdt dus een goede menukeuze in, waarin zoveel mogelijk gerechten voorkomen die van tevoren geheel of gedeeltelijk klaargemaakt kun nen worden. Soep kunt u een dag van tevoren koken en het vlees brade-, waarna beide koel weggezet worden. Op de dag zelf hoeft u deze gerechten alleen nog maar op te warmen. Een koude voorschotel kunt u de mor gen vóór het etentje bereiden; zelfs sa lade hoeft u niet op het laatste moment te wassen, want gewassen kropsla blijft in een plastic zak en koel bewaard 24 uur lang vers en stevig. De geschilde aardappelen zet u vast on der water weg en ook blik- of diepvries groenten kunt u van tevoren in de p’n doen, zodat u ze op het laatste ogent alleen nog maar op het vuur behoeft te zetten. Het nagerecht kan kant-en-klaar j kocht of van tevoren bereid zijn. Kt en fruit kunt u vast op schalen leggen. Het Verbond adviseert in zijn voorlich-1 ting dan ook om bij nadering van een voetgangersoversteekplaats tijdig snel heid te minderen; dit mede als waar schuwing voor het achteropkomende: verkeer. in geschenkverpakking 2.45 Sportieve Nederlanders laten zich even min onbetuigd, waar het gaat om een verkwikkende vakantie in de sneeuw. De Nederlandse Ski Vereniging ver wacht dat dit seizoen 130.000 landge noten de besneeuwde helling zullen be stijgen. De meesten nemen een 14- daagse, geheel verzorgde reis, die om streeks vierhonderdvijftig gulden kost. Hun favoriete vakantielanden zijn Zwitserland en Oostenrijk. Het meren deel reist per trein naar het vakantie- doel. De helft van de skiërs zijn beginners. Vandaar dat er een grote behoefte be staat aan skileraren. In het hoogseiz zijn zesduizend skileraren constant het werk. Teneinde hun leerlinge! elkaar te houden maken velen geb van walkie-talkies. Alleen al in Zwitserland werden ge durende het vorige seizoen 1,6 miljoen lessen van een halve dag gegeven. De grootste skischool is die van Kitzbühel. verbodsbepaling, die geldt voor ALLE bestuurders - dus ook voor fietsers en bromfietsers - en die luidt: „Links en rechts inhalen is verboden, wanneer het in te halen voertuig stilstaat voor een voetgangersoversteekplaats, of deze langzaam nadert”. Als een voetganger, die op een zebra pad wil gaan oversteken ziet, dat een bestuurder zijn snelheid vermindert om voor hem te gaan stoppen, MOET hij er n.l. op kunnen rekenen, dat een andere bestuurder hem niet alsnog in gevaar zal brengen door het eerste voertuig in te halen. Deze is zeker voor een auto geplaatste motor hele karakteristiek loopt onderstuurd, NSU niet zo moeilijk realiseerbaar was. Het gewicht van de achterin geplaatste motor en de aan het motorblok beves tigde versnellingsbak inclusief differen deel rust voor bijna 100 pet. op de ach- terwielophanging in tegenstelling tot alle andere achterin geplaatste motoren. NSU is het enige merk dat de motor overdwars opgehangen heeft Motoren op deze wijze voorin geplaatst heeft al veel navolging gehad, omdat het een succesvol recept is gebleken. Dat men het in navolging van NSU nog nooit gedaan heeft is gezien de gunstige re sultaten onbegrijpelijk. Om een auto met achterin geplaatste motor in meerdere of mindere mate onderstuurd te maken, zo dat de besturing zich in feite tegen het nemen van een bocht laat verzetten, is tegenwoordig niet zo moeilijk meer. Technische ingrepen in de wielophan ging kunnen dit uitvoerbaar maken. Maar een geforceerd onderstuurd ge maakte automobiel heeft dan weer als groot nadeel dat bij het snel nemen van een bocht, dus een snelle sportieve rij stijl, de auto zonder waarschuwing op eens kan gaan uitbreken van achteren, hetgeen bijzonder riskant kan zijn. Deze NSU en gelukkig ook andere merken voorspellen wanneer het te snel gaat en waarschuwen dus de berijder, zodat met een kleine stuurcorrectie het goede weg- patroon te volgen blijft Qua wegligging is dit wel bijzonder fjjn en veilig. De gewichtsverdeling is ook door plaatsing van het reservewiel voorin en de laag liggende benzinetank vlak bij de voor- wielophanging in gunstige zin beïn vloed. In de diverse prijsklassen is veel te koop. Men kan rustig stellen voor „elck wat wils”. De keus wordt dan vanzelf moei lijken Het ene merk heeft dit voor, het andere weer wat anders. Een prettige gewaarwording is als er veel attractieve facetten in één type vertegenwoordigd zijn. Een bijzonder goede wegligging, felle acceleratie, zuinig benzineverbruik, robuust, volledig voor hun taak bereken de remmen: het zijn een aantal positieve punten die de 1200 C gewild maken. Wanneer een geïntereseerde ook het uiterlijk aantrekkelijk vindt, dan is de weg vrij om de keus op dit NSU product te laten vallen. Tweehonderd leraren t leergierige wintersporters u ginselen van de skisport t: is overigens een van de plaatsen van wat oudere ds kan de eer opeisen, de zijn waar het skiën in de Al, gonnen. Volgens Het Beste liet i een jonge, Oostenrijkse kaste Franz Reisch - uit Noorwegen een ski’s komen. Met behulp van een lanj bamboestok duwde hij zichzelf van besneeuwde hellingen af. Deze e skiër kon moeilijk weten welke r’ tak van sport en toerisme hij met simpele aanschaf in latere jarer. zou brengen.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1969 | | pagina 9