elmans 'Luxaflex' jaloezieën besparen uw interieur veel zonneleed Ill KNEGTEL RINGBAAN c MDERS dö re mi Hé MEERDERE UITVOERINGEN De kracht van DOREAAI is: GOEDKOOP LET OP ONZE SPECIALE ETALAGE De Spaarzame Kant: rlijk Een hoge topsnelheid hóeft niet duur te zijn. Kom maar eens rijden in de nieuwe Ford Escort. am 85 am 99 am 85 Ford kijkt met nieuwe Escort ver in de toekomst 1968 - pagina 6 Donderdag 28 maart 1968 - pagina 7 detilburgsekoerier de man van 't vak Het interieur De modellenreeks E.E.G. JMOBYLETTE! TELEFOON 24775 Laag geluidsniveau goedkoper BIJ: Grammofoonhandel DE SLEUTEL TOT GOEDKOOP MUZIEKGENOT Tel. 33112 Heuvel 35 - Tel. 21660 Spoorlaan 175 lartjesreep Erkend leverancier van: rartjesreep I lartjesreep el Aluminium jaloezieën TILBURG ST.-ANNAPLEIN 16 TELEFOON 30617 j 60 Pasen) Vakantieplannen voor Oostenrijk onderhoud vraagt. Zo'n naar. U hebt wel de omfortl Dat demonstreer Prijs 280,alles inbegrepen, ook excursies en dergelijke. Voor inlichtingen schrijven onder nr. 9505 bur. van dit blad. 4« 4* 4* 4» 4* 4* 4* 4* 4* 4* 4* 4* geperst. Dit j ,vt passen ve BEHANG VERF (auto)LAK DONA-KNIKNIE DE 12 ANDERE KANTEN VAN LUXAFLEX JALOEZ^M Tilburgs reisgezelschap heeft nog enkele plaatsen vrij voor een vakantiereis van 12 dagen naar Salzkammergut van 13-7 t/m ,24-7'68. GT is ui e van de 1 NIEUWLANDSTR. 51 2 min. van de schouwburg 5 min. van het station Aluminium horren (voor raam en deur} van 3,5 AUTOMOBIELMAATSCHAPPIJ TH. KNEGTEL N V Noordhoekring 79 geluiddem- jinnenin de door tijdens en fabricage besteden aan iiitgerust met 1.3 liter mo- Er zijn mensen die hun planten met kranten tegen de zon beschermen en hun vloerbedekking en behang en plafond en alles maar laten verschieten. 14* 4* :-“trouw zijn de tno- kant”, d.w.z. de boring slag, hetgeen de levens- komt. als de 1.300 cc mo- vijfmaal gelagerde gepa- j kregen hboard veilighei ire ventila- ken pe ast kunnen afgewerkte Er zijn ook mensen die zowel het uitzicht als hun interieur beminnen. Net als 'Luxaflex' jaloezieën. En kijk: de planten krijgen koel, veilig licht. Net als de vloerbedekking, het plafond, het behang en alles. één van de 12 Andere Kan - ten van 'Luxaflex' jaloe- zieën.Wij zullen u er graag alles over vertellen. van de motor resulteert. Dit betekent een hoger vermogen bij minder ben zineverbruik. De Ford traditiegetr toren „overvierkant”, is groter dan de s duur ten goede kvu» Het "interieur leren lemel- rioer, joard len. bekleding, 1-bekleding, rubber pakjesplank ondc I en aparte vergre-- De instrument plaats gevonden in twee klokken, die recht voor d„ zijn gemonteerd en gemakkel te lezen. De volledige gesyr.v de vierversnellingsbak met een kort vloerp--'- uitgevoerd in kuns*- afwasbaar pla.t._ ''-ermat op de Ier het dash- rendelbare, voor aten hebben een e grote ronde de bestuurder kelijk zijn af ynchroniseer- wordt bediend rpookje. Ford brengt thans ook op de Nederlandse markt de nieuwe Ford Escort, de vervanger van de Anglia, die op de Brusselse Automobiel Show in januari al bijzonder veel belangstelling heeft genolen. De verkoopcijfers in de landen waar de Ford Escort sinds januari op de markt is liegen er niet om en bewijzen dat Ford met deze grote kleine wagen midden in de roos geschoten heeft. De Escort is een opmerkelijk „stille” wagen. Dit is niet bereikt door een om vangrijke toepassing van pende isolatiematerialen bii wagen, maar hoofdzakelijk d< alle stadia van ontwerpen e>. intensieve aandacht te best kwaliteit tot in de kleinste details. Men hoort praktisch geen windgeruis in de Escort dank zij de goede aërodyna mische vormgeving en de progressieve fabricagemethode van de carrosserieën. Het gehele zijpaneel van de carrosserie wordt uit één stuk geperst. Dit garan deert o.a. een perfect passen van de portieren. Alle modellen uit de Escort serie zijn Slechts 90 ct. betaalt II voor SINGLES. Voor 5,90 prachtige 30 cm L.P.'S, in alle genres en stereo uitgevoerd. De nieuwe Escort serie bestaat uit de Escort Standaard, de Escort Deluxe en de Escort GT. De Escort Standaard is nitgerust met een 1.100 cc viercilinder „Bowl-in-Piston Crossflow” motor, die een vermogen heeft van 53 pk (SAE) bij 5.500 omw./min. De Escort Deluxe heeft dezelfde mo tor, maar kan ook worden geleverd met een viercilinder 1.300 cc 63 pk (SAE) motor. De Ford Escort een speciale versie tor. Dank zij een hogere compressie, grotere kleppen, een speciale nokkenas, een Weber Carburateur met dubbele venturi en een viervoudig uitlaatspruit stuk heeft men het vermogen van deze motor op weten te voeren tot 73 pk, waardoor de Escort GT goed is voor een topsnelheid van rond 150 km/uur. Vraagt gratis en eerlijk advies Tel. 24556 :1 bereikt. Vanaf wordt geflankeerd vloeit de lijn van s gebogen voorruit Dank zij de „hop-up” lijn over het achterwiel kon grote bagageruimte wor- De zijruiten zijn ge- amstijlen zeer smal ge- oog vallend is ook de Voor de zeventiger jaren De constructeurs en vormgevers van de Escort carrosserie kregen een dub bele opgave te vervullen. Zij moesten een carrosseriestijl ontwikkelen, die het mogelijk zou maken de Escort in prin cipe tot in de zeventiger jaren onver anderd te laten. Bovendien moesten zij ten opzichte van de voorganger van de Escort een belangrijke ruimtewinst, zo wel voor inzittenden als voor de ba gage, zien te boeken zonder de buiten afmetingen van de wagen veel groter te maken. Zij hebben hun doel de ranke grille, die wc door de koplampen, de carrosserie via de achterwaarts. van de taillelij: een bijzonder den geschapen. I bogen en de raams houden. In het grote achterruit. De GT is voorzien van een „close- ratio” versnellingsbak, bekrachtigde schijfremmen op de voorwielen en een gescheiden remsysteem; er zijn stijvere vering en 41/» J wielen met radiaalban- den toegepast. in standaarduitvoering uitgerust met Aerflow, het unieke door Ford tendeerde verwarmings- en venti systeem. Aan de bovenzijde van met schuimrubber beklede dasht bevinden zich twee verstelbar tieroosters, die tevens diens doen als defrosters. De a_„ lucht wordt via een breed rooster onder de achterruit afgevoerd. Het systeem werkt zo effectief, dat de lucht in de Escort elke 32 seconden geheel wordt ververst. De stuurinrichting is van het tandheu- geltype met een overbrengingsverhou- ding van 16,5 1. De stuuruitslag uiterst links naar uiterst rechts is omwenteling vati het stuurwiel. De voorwielen zijn onafhankelijk op gehangen met toepassing van het McPherson systeem. Achter zijn half- elliptische langsveren met dubbelwer- kende hydraulische telescoop schok dempers toegepast. De wielen zijn uit gerust met 5.50 x 12 banden. De GT uitvoering heeft standaard 155 x 12 ra diaal banden. De veiligheid Ook de ontwerpers van het interieui de opdracht voor alles aan de gheid van de inzittenden te den ken. De voorstoelen zijn uitgerust mei veiligheidsvergrendeling, de portieren hebben „botsingveilige” sloten en hel dashboard heeft een veiligheidsstoot- rand. De bedieningsorganen van dé ver warming zijn van buigzaam plastic en de bevestiging van de achteruitkijkspie gel geeft mee onder druk. De zonne- kleppen zijn bekleed met schuimrub ber, de pakjesplank onder het dash board kan onder geen omstandigheden unst- verwondingen veroorzaken en natuur- lastic lijk zijn alle schakelaars van het piano- toets-type. Zowel de 1.100 cc toren hebben een krukas. De verbrandingsruimte is in de zuiger- kop uitgespaard en de motoren zijn van het Ford „Crossflow” type, d.w.z. dat de in- en uitlaatkleppen aan weerszij den van de cilinderkop zijn geplaatst, hetgeen in een gunstiger „ademhaling” In vergelijking met de Anglia, waarvan er meer dan 1,25 miljoen zijn verkocht, biedt de nieuwe Escort: 10 cm méér schouderruimte vóór en ruim 15 cm meer achter; een ruim 10 cm langere wielbasis, 7,6 cm grotere spoorbreedte vóór en 10,6 cm grote- hemt re spoorbreedte achter; 29% meer motorvermogen; stoei< een nieuwe serie „Bowl-in-Piston Cross- Plaa,: flow” motoren met vijfmaal gelagerde kruk as; tandheugel type stuurinrichting en een klei nere draaicirkel (8,8 meter); bekrachtigde schijfremmen vóór met ge scheiden remsysteem bij de GT uitvoering; Aeroflow ventilatie- en verwarmingssysteem. zij jevinj igemethode ïhele zijpane

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1968 | | pagina 7