Koerier
se
L
De Tilburg
TILRURGSE KAMPIOENSCHAPPEN
KUNSTRIJDEN OP DE SCHAATS
kx
Motorrijtuigenpark in Tilburg groeit
1
langzamer dan gemiddelde rest
3
3
3
3
1
Fa. A. SPIJKERS ZOON
Maandagavond leuk gevarieerd
Gemeente herziet
Bekeuring
gasnota’s
voor wandelen
achter
-
kinderwagen
I
1,751
Verbouwing gaf Jan de Cock
Kleding N.V. modern interieur
K.M.T.
EN
uur
DANSEN
EEN EERSTE KLAS RIJWIEL
'n BATAVUS PRODUCT
139,95
H. de Zeeuw
W varopa
Oplossingen
puzzle tot
zondagmiddag
12.00
GESLOTEN
T^irabelle
Wijziging
telefoongids
Cijfers geven het aan:
programma op ijsbaan
Voor al Uw Paasverrassingen
Pagina 12
LID VAN DE NEDERLANDSE HUIS AAN HUISBLAD PERS
REDACTIE EN ADMINISTRATIE JAC. VAN CAMPENSTRAAT 40-42 - TILBURG - TELEFOON 30783 - POSTGIRO 1 126745 - UITGEVER J. DE BEER - 11e JAARGANG
Oplage 43.500 exempt.
VRIJDAG 17 MAART '67 - No. 507
maart
Als
in
Tilburg de
Ensch.
nage-
iRKT
komt nu 3 april voor de kanton-
t n van de betreffende jaren in plaats van die
JnHvArn’ °P 1 augustus per welke datum het aantal
Capucijnenstraat 78
inemer
A.S. ZATERDAG 18 MAART
ENCLAVE COMBO
Aanvang 8 uur
Entree 2,—
geheel compleet in verschillende kleuren
DAT ZEGT GENOEG1
of f 3,50 per week. Geen aanbetaling
Leo Xlll-straat 60 Telefoon 21767, b.g.g. 31317
„brengt jonge mode"
ON 20922
Perzische tapijten
Vrijdag 17 maart
is ons kantoor
de gehele dag
voor japonnen in
boutiquestijl
UITGEVER
REDACTIE
ADVERTENTIE-AFDELING
J mede te
ieuwè zaak
TEL. 22862
OVERZEE
ring in de
odzaakt te
n anders betrekkelijk snel niet meer
leersen zou.
Nieuwstraat (hoek Trouwlaan)
Tel. 24754-31553 - TILBURG
van het
jze weer
-‘-j van
/oners
Wat
dat c
tuur de
eerste
t. Een
ant-
•nstiq
Li geen
i zien,
lanrij-
trtelde
TIENERT AARTJES
Keurig in plastic verpakt
Het grote voordeel om bij ons
Perzische Tapijten te kopen is:
LAGE ONKOSTEN door
DIREKTE IMPORT
vanwege „10 jaar Koerier".
359-
en
WEEKBLAD VOOR GEHEEL TILBURG, GOIRLE, DONGEN, LOON OP ZAND en ENSCHOT -
heuvelstraat 128
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
Nijm.
28
25
21
18
15
12
10
Eindh.
22
19
16
13
11
8
Tilb.
840
971
1104
1119
1159
1205
1188
Eindh.
1566
1437
1398
1239
1147
1035
964
10971
13560
16239
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
Ensch.
24
20
18
15
13
9
Ensch.
870
1021
1181
1221
1231
1218
1150
it dat
Ensch.
1646
1539
1375
1204
1131
1047
918
Nijm.
1163
1054
954
855
795
764
679
1
was,
behoefte
Zalig zonnige japonnen zien. Kijk naar
praktisch tricot, in astralon, trevira,
etcetera! Kijk naar nieuwe kleurtjes in
boutiquemodellen.
Voor mode in japonnen
blijkt de toe-
onenauto’s.
Beppie in 't Groen en J
zijn klaar om maande
nemen.
rbij uit tot
-17.00 uur.
10 maart
SPELEN MET LICHT
treden
-r „_..ies en heren
een categorie gevorc
Bij de heren zijn 5 de
itsen,
verzorgen, zijn aan de
r-ogerekend). Om deze
jezien nader op deze
Met haar 75 jaar behoort Jan de Cock
Kleding NV ongetwijfeld tot de oudst ge
vestigde speciaalzaken in Tilburg. In 1892
begonnen aan het Smidspad, werd in behoefte aa
1930 de kledingzaak van de firma Mols lageruimte
overgenomen en verhuisde de firma naar NS-plem, M
de stad, naar het pand waarin thans de
firma De Gouw (groenten) aan de Besterd-
ring gevestigd is. Wat later werd verhuisd
naar de Koestraat, naar het punt dat thans
NS-plein heet. Ofschoon in 1951 nog een
Tabel 3
B De autodichtheid t.o.v. de volwassen be-
volking.
Tilb. Eindh. Enseh. Nijm.
1965 6,8 4,8 5,7 6,2
De autodichtheid ten opzichte van de vol- van nhet
dat zowel Eindhoven als Enschede een
grotere autodichtheid hebben dan het lan
delijke gemiddelde. Nijmegen lag iets be
neden het landelijk gemiddelde en op
nieuw had Tilburg de geringste autodicht
heid.
Jan Pieter Schols
iagavond deel te
Eindh. Ensch. Nijm.
1959 840 1332 870 769
1960 971 1483 1021 889
1961 1104 1738 1181 1006
1962 1119 1789 1221 1051
1963 1159 1790 1231 1133
1964 1205 1677 1218 1213
1965 1188 1554 1150 1215
Uit het overzicht blijkt dat het aantal
motorrijwielen in Tilburg, evenals in de
andere gemeenten welke bij dit overzicht
zijn betrokken, blijft teruglopen. In Tilburg
was de teruggang in de periode 1 augustus
1964-1 augustus 1965 het kleinst nl. 69
tegen 71 in Eindhoven, 85 in Nijmegen en
”s 129 in Enschede.
t de scooter betreft valt op te merken
ook dit vervoermiddel de top blijk
baar voorbij is. Begon in Eindhoven de
teruggang in de periode 1963/64, voor Til-
en Enschede begon de terug-
het maandagavond op de Ijsbaan ’n sfeer
volle avond worden en het zc" 1*-
voor al degenen die
werkt hebben, als ve.cn „uu .ocv.oiewe-
-*"1 eens even in de steek zouden kunnen
.aten, om iets te proeven van de werke
lijke sfeer.
zeer grote verbouwing werd gerealiseerd
en het pand nog in alle opzichten modem
- ontstond juist door de staidssanering
aan verandering. Wat meer eta-
en vooral een ingang aan het
.JS-plein, waar de firma De Cock vrijwel
steeds iedere klant parkeerruimte kan ga
randeren. Door de architecten Schonis en
Van Zambeek uit Sas van Gent - die ook
de eerdere verbouwing verzorgde - werd
een plan ontworpen dat aan de eisen van
de firmanten geheel tegemoetgekomen is.
Inderdaad kon de etalageruimte niet on
aanzienlijk worden uitgebreid en voor het
interieur werd een compositie gekozen die
aan zeer hoge eisen voldoet. De inga""
kwam precies in het midden van r’-
en is een uitnodiging om binnen t_
Binnenhuisarchitect Hagendoorn uit”
terdam zorgde voor een sfe«
dat werd uitgevoerd door
wers. De aannemer was
Struy
Naast
king i
voor de prijs van
Tabel 2.
Het aantal inwoners per personenauto.
Tilb.
30
26
23
19
16
13
11
1965 nog net iets boven dau vou
Het aantal motorrijwielen en scooters
samen bedroeg op 1 augustus 1965 in Til
burg 1868, in Eindhoven 2518, in Enschede
de groepen personenauto’s 2068 en in Nijmegen 1894. Vergeleken met
bestelauto’s geeft het C.B.S. het top-jaar 1961 is de achteruitgang van
er het aantal autobussen per het aantal motorrijwielen en scooters be-
1r waren er nl. in Tilburg
chter 2090 motorrijwielen en scooters, in Eind-
resti- hoven 3136, in Enschede 2556. Nijmegen
ming had toen 1960 motorrijwielen en scooters,
minder dus dan in 1964, toen het 1977 be
droeg.
Eindh. Ensch. Nijm.
1685 1255 1325
1834 1390 1449
2206 1572 1576
2144 1519 1537
2356 1619 1581
2605 1833 1775
2862 1974 1838
/ijziging van de definities voor
mto en vrachtauto is het aantal
fTfir^S perLnS"^
was de firma Uit enkele controle-berekeningen is echter
wel geen invloed heeft op de in tabel 2
gegeven cijfers voor de autodichtheid.
Per 1 augustus kwam in Nederland op elke
.a oners een auto voor. Eindhoven en
rotere auto-
gemiddelde.
jlij k aan het
-icht-
urau beneden het landelijk gemiddelde.
Teneinde de onderlinge verschillen in
kinderrijkdom tussen de verschillende ge
meenten te elimineren, zijn de cijfers be
rekend voor de autodichtheid t.o.v. de
volwassen bevolking (personen van 20
jaar en ouder).
In de periode 1 augustus 1964-1 augustus wass
1965 werd het motorrijtuigenpark in Til- Ook
burg uitgebreid met 2131 eenheden ofwel
met 13,8%. Deze toeneming is minder dan
de toeneming voor Nederland welke 15,1%
bedroeg.
Uit de cijfers van enkele gemeenten van
vergelijkbare grootte blijkt dat in het tijd
vak 1 augustus 1964-1 augustus 1965 de
omvang van het motorrijtuigenpark in
Eindhoven toenam met 15,5%, in Nijmegen
met 15% en in Enschede met 15,1%.
De toename in Eindhoven lag dus boven
het cijfer voor Nederland, Enschede was
gelijk en Nijmegen nagenoeg gelijk. Ook
bij deze cijfers blijft Tilburg dus achter.
Bedroeg de toename in Tilburg per week
in de periode 1 augustus 1963-1 augustus perio
1964 46 motorrijtuigen, in de periode 1 Enscl
augustus 1964-1 augustus 1965 werd het
motorrijtuigenpark met gemiddeld 41
motorrijtuigen per week uitgebreid.
Het aantal scooters in de jaren 1959-1965
in Tilburg, Eindhoven, Enschede en Nij
megen.
i De telefoongids voor het district 's-Her-
togenbosch verscheen tot nu toe jaarlijks
in de maanden oktober/november. De pro-
duktiemogelijkheden voor alle Nederland
se telefoongidsen maakt het echter nood
zakelijk hierin verandering te brengen.
De gids voor het district 's-Hertogenbosch
i zal daardoor in het vervolg ongeveer in
de maand juli verschijnen.
Dit brengt met zich mee, dat de afsluitda
tum eveneens moet worden herzien.
Wijzigingen in de vermeldingen dienen
daarom dit jaar vóór 15 maart schriftelijk
te worden opgegeven, om deze nog in de
gids, die in juli 1967 wordt uitgegeven, te
kunnen opnemen.
De correspondentie moet worden gericht
aan de directeur van het Telefoondistrict
's-Hertogenbosch, Prins Bemhardstraat 12
te 's-Hertogenbosch.
Uil deze cijfers van a
laming van Het aantal perse
Tilburg over het tijdvak 1959-1965 achter
blijft bij die van de andere gemeenten. In
Eindhoven steeg het aantal personen-
auto's van 7391 in 1959 tot 22978 in 1965.
De toeneming van het aantal personen- ^Vracht’
auto's in Nijmegen van 4508 tot 13915 was 0Ók cijfe“'
ook hoog. In Enschede waar in 1959 5173 oemeeJnte j
personenauto’s waren geregistreerd kwam
het aantal personenauto's in 1965 op 15142.
Het aantal personenauto's in Tilburg
steeg van 4517 in 1959 tot 12884 in 1965.
In percentages uitgedrukt bedrc_a
neming in de periode 1 augustus 1964-1
augustus 1965 in Tilburg 18,6%, in Eind
hoven 19,7%, in Nijmegen 20,2% en in
Enschede 20,9%.
Tabel 2 geeft de ontwikkeling i
personenautopark op andere wijz_
nl. door middel van de berekening
de autodichtheid, d.i. het aantal inwo
per personenauto.
gunstig Maandag 3 april om half drie, zal een
in haar jonge moeder voor het Kantongerecht ver-
ota’s de schijnen aan de Paleisstraat.
Zij was een van die moeders die in De
Reit bekeurd werden voor het wandelen
achter een kinderwagen.... op de open-
Door een aantal middenstandsorganisaties
werd nu al geruime tijd geleden geprotes
teerd tegen de wel zeer hoge prijzen, die
de gemeente Tilburg in rekening meende
te moeten brengen voor ombouw van de
cd’iji.-j •sl-aesiellon. S
niet vgjdaan en de orgtarisaties verzoch
ten de gemeente geen kwitanties aan te
bieden tot de zaak zou zijn uitgezócht. Een
dezer dagen gaf de gemeente een
woord, dat de middenstand beslist c—
uiit zal komen. De gemeente licht
schrijven toe dat zij voor de nota's de
Gascomtarieven gebruikte, maar bij cal
culatie was gebleken dat deze inderdaad in
een aantal gevallen te hoog zijn. Voor alle
betrokkenen zal thans op redelijke wijze bare weg.
worden nagegaan hoeveel tijd gemoeid Bedoelde
is geweest met de feitelijke ombouw, waar
bij dan een uurtarief van 10,- zal worden
gehanteerd. Voor overwerk wordt 15,-
in rekening gebracht.
De herziening van de nota's zal in het al
gemeen tot een aanzienlijke verlaging
leiden. De interventie van de gemeente
heeft dus voor de klagers een alleszins
billijke oplossing gebracht. Bovendien is
de gemeente zo welwillend geweest aan
te bieden dat zij die het bedrag te groot
vinden voor een betaling ineens, met haar
een regeling voor een termijnbetaling kan
treffen. Voor Hocres, de sectie automatie
ken en friteshandelaren, de bakkerspa
troonsbond St. Honoré en de Slagerspa- worden,
troonsbond St. Nicolaas ongetwijfeld een De „zaak"
bevredigend schrijven.
dienst in Tilburg
gemeente Breda toege
reden is er van afgez
cijfers in te gaan.
Ook terzake van de categorieën 'trekkers
en speciale voertuigen (reinigingsauto’s,
brandweerauto’s, betonmixers, ambulan
ces e.d.) kunnen cijfers per gemeente wor
den verstrekt, doch daar het hier gaat om
zeer geringe aantallen is weergave van
deze cijfers achterwege gelaten.
Motorrijwielen en scooters.
In de navolgende tabellen worden de
cijfers vermeld betreffende de ontwikke-
n__ - aantal motorrijwielen en
scooters. De gegevens van deze voertui
gen zijn in twee tabellen verwerkt.
Tabel 5.
Het aantal motorrijwielen in de jaren 195
1965 in Tilburg, Eindhoven, Enschede
Nijmegen.
Tilb.
1106
1032
986
867
794
794
680
men met het oog op de vele
j aarden, die voor personenautobezit
nauwelijks in aanmerking komen ook een
bovengrens kunnen stellen.
Aangezien echter het leggen van
n die bovengrens bij een bepaalde leeftijd e
op de zins willekeurig zou moeten zijn, is
teken- van in de berekening afgezien.
iurg, Eindhoven,
absolute cijfers:
Volgens de door het Centraal Bureau voor Uiteraard zou i
de Statistiek gepubliceerde cijfers in de bejaarden, dit
"Statistiek der Motorrijtuigen" waren er
op 1 augustus 1965 in Tilburg 17.605 motor
rijtuigen.
In de genoemde statistiek worden die
motorrijtuigen opgenomen waarvoor t
teldatum (1 augustus) zowel een kente
n en het zou leuk zijn bewijs als een geldige motorrijtuigenbe-
e er zo hard voor ge- lastingkaart Is afgegeven.
zelen hun televisietoe- Als domicilie van het motorrijtuig wordt
beschouwd de gemeente, waar de eige
naar woont of gevestigd is. Deze regel
geldt sedert 1957; voordien gold de plaats
waar het voertuig gewoonlijk gestald
werd ais domicilie.
Koeriertjes tot 10 waorden 1,50,
elk woord meer 0.15.
Voor advertenties met brieven
onder nummer wordt 50 cent
berekend. Voor telefonisch op
gegeven Koeriertjes wordt 50 ct.
incassokosten in rekening ge
bracht. Advertenties kunnen
uilerlijk tot dinsdagavond 10
uur worden aangenomen. Vrij
voor oplage- en verspreidings-
controle.
De
lycken.
ist zeer doelmatige vaste vloerbedek-
j werd waar mogelijk gebruik gemaakt
Sd?gdnnen Werden be9in maart he"J benedZn heuSijS gemiddeMe'
Op de zeer drukke receptie verschenen
ongeveer 500 personen en er werden onge
veer 150 bloemstukken bezorgd. De firma
De Cock voert overwegend herenartike
len, maar als specialiteit ook damesregen-
mantels. Bij de herenafdeling werd het as
sortiment aanzienlijk uitgebreid. In de col
lectie werden opgenomen o.a. herenhoe
den, ondergoed en pyjama's. Bij gelegen
heid van het 75-jarig bestaan ontvangen
alle kopers een aardige attentie.
Graag wensen we de jubilerende firma
goede zaken.
Personenauto's
Uit de navolgende tabel
neming van het aantal personenai
Tabel 1.
Het a“*-’-
1959-19--
en Nijmegen in
Eindh. Ensch. Nijm.
7391 5173 4508
8700 6047 5140
- 7145 6210
8557 7644
10222 9180
12521 11576
15142 13915
Tilburg
geveer
want men r
men na velt
ties komen.
Carla Groenevelt, die vele jaren bij Holi
day on Ice schaatste, verzorgt de lessen
met liefde en kennis van zaken. Voor de
beginners is het een vallen en opstaan in prestaties. Na afloop 'van
de ware betekenis van het woord. Een deelte zullen een aantal
onvermoeibaar trainen is noodzakelijk.
Als er ijs is gebeurt dat op het ijs, in de
zomermaanden op de rolschaatsen. Dat is dr.
nodig voor de vorm en de techniek, die her
worden. Zo is er naast de rietberger een
dubbele rietberger, die uiteraard meer
punten waard is. De sprongen hebben ir
waarde een bepaalde reeks te beginner
met haasje en verder spot, spreidsprong,
kadettensprong, choctaws, rietberger, flip,
euler, lutz, en axel. De pirouette (stand,
zit, zweef) vormt hierbij een geheel eigen
categorie.
De kampioenschappen aanstaande maan-
en om het da9 Beginnen om 19.00 uur. Voor een aan-
m en er is ta^ leden is de spanning er maandagavond
rderden en overigens niet af. Zij gaan dinsdag naar
leelnemers, ^>en Bosch voor het afleggen van een stel
eerste test. Komen ze daar door dan kun- latei
nen zij in het vervolg ook deelnemen aan
de Nederlandse kampioenschappen. Het
treft hier zes meisjes, van wie er vier
jaar oud zijn en twee zestien jaar.
de weergoden wat meewerken, kan
Onze puzzelaars maken wij erop attent, dat
zij tot zondagmiddag 19 maart 12.00 uur in
de gelegenheid zijn om hun oplossing bij
ons in te leveren. De oplossingen stromen
reeds binnen.
Jammer is het dat in de puzzel een foutje
is geslopen. Velen hebben ons gebeld over
vakje no. 1, doch dit zal bij de beoordeling
geheel buiten beschouwing blijven, omdat
dit niet klopt.
Graag wijzen we u ook nog op de beschik
bare prijzen. De eerste prijs is 100,-; ver
der zijn er twee van 50.-; vier van 25,-;
en tien van 10,-. De prijzen worden NIET
in contanten uitgekeerd, doch dienen be
steed te worden bij een van onze adver
teerders.
Voor zover u het nog niet deed, sti
oplossing spoedig op en het
vakje blijft buiten beschouwing.
Achtentwintig kandidaten uit Tilburg men
staan maandagavond 20 maart op de kunst- behe
ijsbaan om een sprang te doen in de rich
ting van het Tilburgse kampioenschap Maandagavond wordt gestri
kunstrijden op de schaats. Spannend! Niet kampioenschap dames en ht
alleen voor de kandidaten, maar eigenlijk bove-J1--
ook wel voor het bestuur, dat met deze begir
wijze iels van haar vele werk voor het die vier minuten schaatsen bij i
voetlicht wil brengen. Niet minder ook 6 (3 minuten), bij de gevorderde!
voor Carla Groenevelt (22 je»-1 -1 j- «■--* - ---
prestaties v-
tische ogen zal volge
Kunstrijden op de schaats - door
Dijkstra en Joan Haanappel popular o
worden in heel Nederland - wordt ook
Tilburg druk beoefend. TIJSC heeft o
50 leden van wie 5
Het zijn overwege
moet er jong mee begiu,,^» r
ele jaren tot behoorlijke presta-
npioe.„.
zendien
,'inners.
ieelnemers,
la Groenevelt (22 jaar) die de nuten) en bij’ de’begiM^S^lv"minuut) de 1
van haar pupillen met zeer cri- Bij de heren verschijnen op het iis Ben betr'
n zal volgen. Robben, Henk Jacobs, Richard Gerritsen,
sn op de schaats - door Sjoukje Frans Jozef Beliën, Jan Pieter Schols, bij Als
iilair ge- de dames Jeanine Staps, Lia van de Ven
Beppde in Groen’ Marion van Dun, An-
IJSC heeft on- nette Maas en A. Senkeldam. Zij komen
veel gevraagd ook in deze volgorde op. Een internatio-
jend jongeren, nale jury zal de prestaties beoordelen en
ie beginnen wil dat zal dan geheel gebeuren in de stijl,
zoals die bekend is van de televisie. De
kandidaat verschijnt op het ijs, even stilte,
muziek.... start. Somber geklede jury
leden steken dan stokjes met cijfertjes om
hoog en vellen zo hun oordeel over de
-taties. Na afloop van dit Tilburgse ge-
-te zullen een aantal Nederlandse en
Belgische kunstrijders een demonstratie
verzorgen. De dameswinnares krijgt de
Schröderbeker overhandigd, voor de
neren is er een beker geschonken door de
firma Maas op het Smidspad. De muziek
wordt verzorgd door Peter Beekman, die
vele uren heeft besteed aan een goede
samenstelling en vooral aan de juiste
timing, die bij het kunstrijden van zo’n
groot belang is. De juryleden hebben bij
hun beoordeling met heel wat factoren
rekening te houden. Termen als axel en
rietberger zijn voldoende bekend geraakt.
Niet alle sprongen echter hebben dezelfde
waarde en kunnen ook dubbel gemaakt
- Jonge moeder, Italiaanse van
geboorte en thans P/s jaar in Nederland
wonend, stak bij de St.-Maartenkerk (in de
Reit) de weg over. Zij liep langs de groen
strook aan de Conservatoriumlaan. In geen
velden of wegen was er verkeer te zien.
Alleen kwam er een politiewagen aanrij
den. „Er zat een „hoge ome" in, vertelde
een voorbijganger.
Of het jonge moedertje even 5 gulden
wilde betalen!
Aanvankelijk begreep zij niet wat bedoeld
werd, doch toen haar duidelijk was ge
maakt dat zij niet op de rijweg mocht lo
pen, vertelde zij dat eerst haar man van
een en ander in kennis gesteld zou moeten
“orden.
j „zaal
rechter.
Vracht- en bestelauto's.
Een tweede belangrijke categorie motor
rijtuigen wordt gevormd door de vracht
en bestelauto's. De ontwikkeling in deze
groep treft men aan in de volgende tabel.
Tabel 4.
Het aantal vracht- en bestelauto's in de
"eriode 1959-1965 in Tilburg, Eindhoven,
^aschede en Nijmegen in absolute cijfers.
Tilb. Eindh. Ensch.
1959 1543 1685 1255
1960 1756 1834 1390
1961* 1976 2206 1572
1962* 1908 2144 1519
1963 2127 2356 1619
1964 2425 2605 1833
1965 2615 2862 1974
Door wif~_:-J*
personenauto en vrachtauto is het aantai
vracht- en bestelauto's in 1962 lager dan
in 1961; deze wijziging houdt verband met
een andere verdeling van de combinatie-
wagens over de rubrieken personen- en
vrachtauto's.
De toename van het aantal vracht- en be
stelauto’s in de periode 1 augustus 1964-
1 augustus 1965 bedroeg voor de gemeente
Tilburg 190, Eindhoven 257, Enschede 141
en Nijmegen 63.
Uit het vorige--
in Tilburg\=u
noeg even groot is geweest.
Autobussen, trekkers, speciale voertuigen.
Behalve voor r1* -- -
.^rvihet aantal autobussen per het aantal motorrijn
gemeente. De mogelijkheid om de gemeen- langrijk. In dat jaar
telijke cijfers te vergelijken wordt echter 2090 motorrijwielen
zeer bemoeilijkt door het feit dat de vest' -
Hn. «arc' gingsplaats van een autobus-onderneming
in i»t>o. geldt als gemeente waar de bussen thuis
istos lOMl horen (de B-BA.-bussen welke de stads-