155 55 25 SUPERVOORDEEL dndré van Ritst 25 74 André van Ritst I BEREKEN UW VOORDELEN 175 tafel- Ml] margarineJJiJ 25 i RODEKOOL a NELLENS i Klei- aardappelen bintjes geborsteld, verpakt zak van 21/2 kg JSpercL 89 Varkenslever om te koken ot te bakken ROOKWORST QR Muitjes ER ER ers MAYONAISE I Ford heeft met de Mustang, Cougar en Thunderbird drie troeven in handen Braadsaucijsjes ZUURKOOL BANKETKOEKJES KRENTENBROOD KRENTENBOLLEN zak van 5 stuks 70 HUTSPOT Tokaido-lijn krijgt verlengstuk 11 HHI HH I en v> w A. i AMedtyoen tan F Kijkers luisteraars 0z e -d I" s K UI o. 5 E K UI 5- IERS E^Shg1^ Wasserij ST.-JOSEPH CHIQUE gekleed I ZANUSSI KOELKASTEN vanaf 299,- WASAUTOMATEN i 249,- V. d. VEN-MOMMERS .ff Vrijdag 17 februari 1967 Pagina 9 DE TILBURGSE KOERIER Pagina B (van 6 tot en met 14 maart 1967 in Utrecht) ïbied >urg. 301 Capucijnenstraat 152 - Tel. 21394 •D 2 Prima E lermalsen 500 gram pakjes van 210 voor len wortelen voor slechts E cn Een gezinstube o Bernardusplein 24 ('t Zand) Burg. v. d. Mortelplein 17 Oerlesestraat 156 TILBURG ^MACHINES Halve kilo M l| Pak 250 gram 2 UITJES z jcht ictie len ;king huis irukste Een Literblik panklaar gesneden zak van 500 gram ling liefst tanbieden nu nog 200.- inruil voor uw oude machine 1966 1964 1965 1964 1963 1964 1965 1964 1963 1965 1964 1965 1965 toe >P hebben ZOMERSTR. TEL. 24950 LAARSTR TEL.33466 2 2 500 gram van 195 voor korte mantels ^aan jeugdig en vlot Heerlijke I 2 3 53 X IK UI c rn 3! 2 X BLANKE MARLEENTJES OVENVERS! ANDRE VAN HILST-SUPERMARKT-ANDRE VAN HILST-SUPERMARKT o 2 m Goed gevuld itratie bfl IEL Tel. 26826 u X 89 Een licht ver- teerbare en WF pittige chocolade drank ||inh. 0.94L F GELDERSE ROOKVERS Gewicht ±250 gram Contort B sel, dat eventuele con- worden vergeleken i geheel nieuw te wor- I zoals met de Mustang Aanbiedingen geldig tot 19 februari Panklare 350 gram gesneden zak 500 gram INRUILWAGENS met BOVAG-GARANTIE UI k Q Z ANDRE VAN HILST - SUPERMARKT-ANDRE VAN HILST - SUPERMARKT 1963 1963 1964 1964-1965 1965 1-1965 3-1965 1965 1964 1962 1964 1963 1965 1962 gedacht, dat de Ford t het Thunderbird- en soons wël“bêkend*“i ffe' al vóór de ir 1 de eerste tweepersc trbird werd geïntroduceerd, v nog betrekkelijk weinig Europ“- jens in de Verenigde Staten g. J Maar hun invloed was be tter dan hun aantal. 1965 Plastic golfplaten in div. golven Plastic dakgoten en afvoerbuizen met benodigde hulpstukken Houthandel C. VORSELAARS Heikantsebaan 26. STRAATNAAM IS GEWIJZIGD tn Van Vollenbovenstr. 156 TILBURG Tel. 04250 - 20866 Broekhovenseweg 73 - lel. 23208 TILBURG Bekend om zijn KWALITEITSWERK EN SNELLE SERVICE om de delen ongeveer Okayama te leg- loeten drie de lang- '963-1964- 150 gram gesneden uien 99 69h -"99 Ga ook maar een een. ver- taties van jende wa- SpS.Ki s ;er 16.000 Kocnt' Gratis een spaarzegel bij aankoop van iedere gulden aan kruidenierswaren, OOK OP ALLE MERK-ARTIKELEN het gr< -irrent De eerste „Hiikari" verlaat Tokio al ’s morgen® om zes uiur, tussen zeven uur s morgens en een uur in de middag ver trekt er elk half uur een uit de Japanse hoofdstad. Dit is ook tussen twee uur s middags en half negen ’s avonds het ge- Tweemaal per uur vertrekt er boven- i een „kodama" uit Tokio. Het trein verkeer in omgekeerde richting is even intensief. Een grote pot jrote voordee met hem van als ge liouwd geval was.” misschien c lotor Company met fustang-succes gaan rusten. Niv„ waar. Dit succes he het feit, dat AtuLcxiu in ue iiuvp Hiermee ue voor nog een - nderbird te kunnen beconcurreren, soor'bjk wagen: een dergelijke wagen r de Thunderbird heeft zijn leidende ‘n ^eJkl®ss® tuss?n Mustang en Thun- tie in zijn klasse behouden.” derbird. Ook in deze klasse nam Ford v het initiatief; ditmaal door de intro- d°“* d‘ c°"’" it de eerste Thunderbird zijn op- De heer Bordinat merkt hierbij op: „Aan 'hting maakte, de Mustang intro- de voorbereidingen van de Cougarintro- «rH» io duküe was speoiaal risiG0 verbon. den, een risico, dat we zelf hadden ge- maan“e“ schapen. Aangozien de Mustang zo’n °at. °?.lc stang enorm succes was geworden, bestond een Destsellei sn in het gevaar, dat de Cougar - net zoals enige van de wagens die door de con currentie op de markt werden gebracht alleen maar zou worden beschouwd als een „kopie" van de Mustang en T O4A l j uiausirie- nnisnoua- en speciaal mavhimüJS. J VOOR EEN COMPLETE ZIG ZAG NAAIMACHINE Naast kerk v/h Heike. - Tel. 319 0 5 Industrie- Huishoud- en speciaal MACHINES. De Cougar is nog slechts korte tijd op de markt geweest, maar de eerste verkoop- -hebben al een indicatie gege- li deze wagen in zijn klasse Ier wordt. Hoewel de „drie goede dingen" voor Ford realiteit zijn geworden zoekt men al weer naar nóg meer. De hoop, dat I het zoeken zal worden beloond ligt op I de tekentafel van de ontwerpers. MMHN HUUBREGTS Uniek in bont f/OOWSTR. 65 rCL 26 794 i TILBURG Op 1 februari 1967 waren bij de Dienst Luister- en Kijkgelden 2.387.526 televisie- toestellen aangegeven tegen 2.369.997 op »kio en 1 januari jl. Het aantal geregistreerde ra- riddelde diotoestellen bedroeg 1 februari 2.753.069 tegen 2.751.692 op 1 januari 1967. AUTOMOBIELEN lorbij de kerk van jang als meubel Dona Kniknie BEHANG - VERF (AUTO)LAK DE MAN VAN T VAK Wij geven U gratis een eerlijk en vakkundig advies Noordhoekring 79 - TILBURG Telefoon 24556 MAANDAG 20 febr. GESLOTEN wegens familieomstandigheden. de Japanse spoorwegen hebben besloten om te starten met de tunnelfase. De g. totale lengte van de tunnels op deze d twee trajecten bedraagt circa 50 kilo- meter, dat wil zeggen 60 pct. van het p hele 83 kilometer lange traject, waar- F’“ voor reeds toestemming is verleend. de „I Het verlengstuk van de Tokaido-lijn is tweei on- voorlopig San-Yo-lijn genoemd. Hij zal bedra de in enkele opzichten nog moderner zijn geen n dan de Tokaido-lijn. Bij ide aanleg kan 162 kil men namelijk gebruik maken van de met twee jaair ervaring die men met de Na< Tokaido-lijn heeft opgedaan. De maxl- „Die eerste Thunderbird bezorgde ons een 3 leidende positie op het gebied van vorm- currenten i geving, die wij nooit hebben verloren”, in plaats v zegt de heer Bordinat. „De Thunderbird den beschc is van meet af aan een gangmaker ge- het geval weest. Maar het gangmaken moet wor- den voortgezet als het tot een werkelijk had m succes wil leiden. Het geheim is de con- "7'°r Com currentie altijd een paar stappen voor Mustang-su blijven en de Thunderbird heeft dat gaan ™R p nclusief het model 1967. Andere waa£ hebben af en toe wagens ge- ?p e* nuroduceerd in de hoop hiermee de tjest°n“ Thunderbird te kunnen beconcurreren, soonlijk maar d positie Ford bied nadat 1 wachting maakte, de Mustang duceerde. Het succes van de Mustang is In zekere zin was de wagen al vóór de introduktie van succes ver zekerd. Het voorstellen van de Must”"" aan de pers, vlak voordat de wagen de showroom verscheen, resulteerde in 1 zo'n enorme belangstelling van het pu bliek, dat men bij Ford onmiddellijk be sloot de produktie aanzienlijk te ver- 1 hogen. jaar na de introduktie waren er I s meer dan 400.000 Mustangs ver- een fantastisch verkooprekord voor een eerste-jaars-wagen. „Ik geloof dat het succes van de Mus tang is te danken aan het feit, dat hij zoveel betekent voor zoveel mensen”, zegt de heer Bordinat. „Op de eerste plaats biedt de wagen goede vervoers mogelijkheden. Maar de wagen voegt er ook een sportief tintje aan toe, dat het idee van een racewagen geeft, waardoor de bestuurder plezier krijgt in 't rijden. Precies zoals bij de Thunderbird h< andere automobielfabrikanten de j trekkingskracht van de Mustang inge zien en proberen nu met eigen modellen I te concurreren. De Mustang heeft echter j van de regering om issen Ashlya en Kobe l kilometer en tussen Aioi en i ongeveer 68 kilometer aan Op het eerste traject mo< >ange tunnels worden geboord, ate is 16 kilometer. Tussen Aioi en Okayama moet, een acht kilometer lange tunnel worden geoor a ligt. strueerd. Of het verlengstuk van d» laar zijn. Tokaido-lijn inderdaad in 1971 in ge- -bruik kan worden genomen, hangt voor namelijk af van het feit of deze tun nels op tijd zijn voltooid. Vandaar dat FIAT 500 D FIAT 600 JAGST FIAT 600 D FIAT 850 FIAT 1100 D FIAT 1300 FIAT 1500 FIAT 1500 FIAT 1500 FIAT 1800 RENAULT R4L VW DE LUXE met schuifdak FORD ZEPHYR FIAT 1100 T BESTEL 1350 kg INRUIL EN FINANCIERING MOGELIJK. Elke wagen is In een onzer werkplaatsen getest, ge repareerd en zonodig van nieuwe onderdelen voor zien, tevens olie ververst, doorgesmeerd en heeft een 10.000 km-benrt gekregen. SHOWROOM GEBRUIKTE Laarstraat 32A, tel. 33466, even vot Korvet le inrit links, zelfde ing« fabriek „Tilburg". Geopend dagelijks van 19.00 tot 21.00 uur en 's zaterdags van 10.00 tot 18.00 uur. au te or 1 mogelijk zijn erg tevre- n ervan over- veel ver- j Mustang s heeft de nadruk gelegd maked' De verleiding om een succesvol at er een goede markt model n« te apen, alM nog een andere „per- ontwerpers kregen strikte orders een dergelijke wagen C°u?ar verschd end mogehjk van tuigd dat de Cougar net zo i schilt van de Mustang als de van de Thunderbird.” De Ford Motor Company heelt bijzonder goede redenen om het eens te zijn met het gezegde: ,,Alle goede dingen bestaan in drieën:' Deze „goede drie dingen" bestaan wagens, die er toe hebben bijgedrat dat het concetti reeds meer jaar leiding geeft op het gel vormgeving. Deze wagens zijn c derbird, de Mustang en de Cougar, Gene Bordinat, vice-president van Fords ontwerpafdeling, zegt hierover: „Ik ge- conct loot, dat de sleutel tot het succes van intrtx deze wagens ligt in het feit, dat de ge- middelde Amerikaanse automobielkoper alhoewel hij nu niet direct uit is op een sportwagen, zich aangetrokken voelt tot een sportief uiterlijk van een wa gen." In 1954, toén Thunderbird w den er i se wage importeerd. langrijk grot Ford verkoos de nieuwe Thunderbird geen sportwagen te noemen n „persoonlijke” wagen. Dat was standig besluit. Hoewel de prestat de Thunderbird meer dan voldoer ren voor normaal gebruik, was gen niet voor wedstrijden ontwor eerste jaar werden er ongeveer verkocht. De trots van de Japanse spoorwegen is stemming de befaamde Tokaido-lijn, die onder tussen Ai meer de steden Tokio, Shin en Osaka verbindt. Binnenkort zal men het de uit voering kunnen beginnen van de plan- gen. nen om de lijn, die op het ogenblik al lang» 515 kilometer lang is, te verlengen met een verbinding van de stations Shin en Osaka met Okayama, dat ongeveer 160 kilometer ten oosten van Osaka ’•-* De nieuwe lijn moet in 1971 kla_ De totale kosten worden op dit moment geraamd op circa 470 miljoen dollar. Eind vorig jaar kreeg men officieel toe- de voorgrond Gene Bordina vice pre- j treinen 16^tui bestaim plaats sident van de ontwerpafdeling. van 12 bet ge. val is op de Tokaido-lijn. val. Wat de Tokaido-lijn zelf betreft, hierop rijden .dagelijks niet minder dan 60 trei- 1 nen. De zogenaamde „Kodama"-reizi- gerstrein op het traject Tokio-Shin-Osaka, stopt onderweg precies tien keer, des- j ondanks legtt hij de afstand in vier uur -f. Dat betekent dat hij met een gemid- _alde snelheid van bijna 130 kilometer per uur rijdt. Naast de „Kodama" rijden op dit traject de „Hikari”-treinen. Deze stoppen maar reemaal tussentijds, hun totale reisduur ..raagt d)rie uur en Hen minuten, het- -neerkomt op een gemiddelde van kilometer per uur. Op zijn 366 kilo- ~eter non-stop traject tussen Toki- Nagoya bereikt hij zelfs een gemiduc.uc van 183 kilometer per uur. jgedragen, y dan tien c ’bied van s„ de Thun- cur te blijven er gedaan, inclu zems t

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1967 | | pagina 9