155
55
25
SUPERVOORDEEL
dndré van Ritst
25
74
André van Ritst
I
BEREKEN UW
VOORDELEN
175
tafel- Ml]
margarineJJiJ
25
i
RODEKOOL
a
NELLENS
i
Klei-
aardappelen
bintjes
geborsteld, verpakt
zak van
21/2 kg
JSpercL
89
Varkenslever
om te koken
ot te bakken
ROOKWORST QR
Muitjes
ER
ER
ers
MAYONAISE
I
Ford heeft met de Mustang, Cougar
en Thunderbird drie troeven in handen
Braadsaucijsjes
ZUURKOOL
BANKETKOEKJES
KRENTENBROOD
KRENTENBOLLEN
zak van 5 stuks 70
HUTSPOT
Tokaido-lijn krijgt verlengstuk
11
HHI HH I
en
v>
w
A.
i
AMedtyoen
tan
F
Kijkers
luisteraars
0z
e
-d
I"
s
K
UI
o.
5
E
K
UI
5-
IERS
E^Shg1^
Wasserij
ST.-JOSEPH
CHIQUE
gekleed
I ZANUSSI KOELKASTEN
vanaf 299,-
WASAUTOMATEN
i 249,-
V. d. VEN-MOMMERS
.ff
Vrijdag 17 februari 1967
Pagina 9
DE TILBURGSE KOERIER
Pagina B
(van 6 tot en met 14 maart 1967 in Utrecht)
ïbied
>urg.
301
Capucijnenstraat 152 - Tel. 21394
•D
2
Prima
E
lermalsen
500 gram
pakjes
van 210 voor
len wortelen
voor slechts
E
cn
Een gezinstube
o
Bernardusplein 24 ('t Zand)
Burg. v. d. Mortelplein 17
Oerlesestraat 156
TILBURG
^MACHINES
Halve kilo
M l|
Pak 250 gram
2
UITJES
z
jcht
ictie
len
;king
huis
irukste
Een
Literblik
panklaar gesneden
zak van
500 gram
ling
liefst
tanbieden
nu nog 200.- inruil
voor uw oude machine
1966
1964
1965
1964
1963
1964
1965
1964
1963
1965
1964
1965
1965
toe
>P
hebben
ZOMERSTR. TEL. 24950
LAARSTR TEL.33466
2
2
500 gram
van 195 voor
korte
mantels
^aan jeugdig
en vlot
Heerlijke
I
2
3
53
X
IK
UI
c
rn
3!
2
X
BLANKE
MARLEENTJES
OVENVERS!
ANDRE VAN HILST-SUPERMARKT-ANDRE VAN HILST-SUPERMARKT
o
2
m
Goed gevuld
itratie bfl
IEL
Tel. 26826
u
X
89
Een licht ver-
teerbare en WF
pittige chocolade drank
||inh.
0.94L
F GELDERSE
ROOKVERS Gewicht ±250 gram
Contort
B
sel, dat eventuele con-
worden vergeleken i
geheel nieuw te wor- I
zoals met de Mustang
Aanbiedingen geldig tot 19 februari
Panklare
350 gram
gesneden
zak
500 gram
INRUILWAGENS
met BOVAG-GARANTIE
UI
k
Q
Z
ANDRE VAN HILST - SUPERMARKT-ANDRE VAN HILST - SUPERMARKT
1963
1963
1964
1964-1965
1965
1-1965
3-1965
1965
1964
1962
1964
1963
1965
1962
gedacht, dat de Ford
t het Thunderbird- en
soons
wël“bêkend*“i
ffe' al vóór de ir
1 de eerste tweepersc
trbird werd geïntroduceerd, v
nog betrekkelijk weinig Europ“-
jens in de Verenigde Staten g.
J Maar hun invloed was be
tter dan hun aantal.
1965
Plastic golfplaten
in div. golven
Plastic dakgoten
en afvoerbuizen
met benodigde
hulpstukken
Houthandel
C. VORSELAARS
Heikantsebaan 26.
STRAATNAAM
IS GEWIJZIGD
tn
Van Vollenbovenstr. 156
TILBURG
Tel. 04250 - 20866
Broekhovenseweg 73 - lel. 23208
TILBURG
Bekend om zijn
KWALITEITSWERK
EN SNELLE SERVICE
om de delen
ongeveer
Okayama
te leg-
loeten drie
de lang-
'963-1964-
150 gram
gesneden uien
99 69h -"99
Ga ook
maar een
een. ver-
taties van
jende wa-
SpS.Ki s
;er 16.000 Kocnt'
Gratis een spaarzegel bij aankoop van iedere gulden
aan kruidenierswaren, OOK OP ALLE MERK-ARTIKELEN
het gr<
-irrent
De eerste „Hiikari" verlaat Tokio al
’s morgen® om zes uiur, tussen zeven uur
s morgens en een uur in de middag ver
trekt er elk half uur een uit de Japanse
hoofdstad. Dit is ook tussen twee uur
s middags en half negen ’s avonds het ge-
Tweemaal per uur vertrekt er boven-
i een „kodama" uit Tokio. Het trein
verkeer in omgekeerde richting is even
intensief.
Een grote
pot
jrote voordee
met hem
van als ge
liouwd
geval was.”
misschien c
lotor Company met
fustang-succes
gaan rusten. Niv„
waar. Dit succes he
het feit, dat
AtuLcxiu in ue iiuvp Hiermee ue voor nog een -
nderbird te kunnen beconcurreren, soor'bjk wagen: een dergelijke wagen
r de Thunderbird heeft zijn leidende ‘n ^eJkl®ss® tuss?n Mustang en Thun-
tie in zijn klasse behouden.” derbird. Ook in deze klasse nam Ford
v het initiatief; ditmaal door de intro-
d°“* d‘ c°"’"
it de eerste Thunderbird zijn op- De heer Bordinat merkt hierbij op: „Aan
'hting maakte, de Mustang intro- de voorbereidingen van de Cougarintro-
«rH» io duküe was speoiaal risiG0 verbon.
den, een risico, dat we zelf hadden ge- maan“e“
schapen. Aangozien de Mustang zo’n °at. °?.lc
stang enorm succes was geworden, bestond een Destsellei
sn in het gevaar, dat de Cougar - net zoals
enige van de wagens die door de con
currentie op de markt werden gebracht
alleen maar zou worden beschouwd
als een „kopie" van de Mustang en
T O4A l
j uiausirie- nnisnoua- en speciaal mavhimüJS. J
VOOR EEN COMPLETE
ZIG ZAG NAAIMACHINE
Naast kerk v/h Heike. - Tel. 319 0 5
Industrie- Huishoud- en speciaal MACHINES.
De Cougar is nog slechts korte tijd op de
markt geweest, maar de eerste verkoop-
-hebben al een indicatie gege-
li deze wagen in zijn klasse
Ier wordt.
Hoewel de „drie goede dingen" voor
Ford realiteit zijn geworden zoekt men
al weer naar nóg meer. De hoop, dat I
het zoeken zal worden beloond ligt op I
de tekentafel van de ontwerpers.
MMHN HUUBREGTS
Uniek in bont
f/OOWSTR. 65 rCL 26 794 i
TILBURG
Op 1 februari 1967 waren bij de Dienst
Luister- en Kijkgelden 2.387.526 televisie-
toestellen aangegeven tegen 2.369.997 op
»kio en 1 januari jl. Het aantal geregistreerde ra-
riddelde diotoestellen bedroeg 1 februari 2.753.069
tegen 2.751.692 op 1 januari 1967.
AUTOMOBIELEN
lorbij de kerk van
jang als meubel
Dona Kniknie
BEHANG - VERF
(AUTO)LAK
DE MAN VAN T VAK
Wij geven U gratis een eerlijk
en vakkundig advies
Noordhoekring 79 - TILBURG
Telefoon 24556
MAANDAG 20 febr. GESLOTEN
wegens familieomstandigheden.
de Japanse spoorwegen hebben besloten
om te starten met de tunnelfase. De g.
totale lengte van de tunnels op deze d
twee trajecten bedraagt circa 50 kilo-
meter, dat wil zeggen 60 pct. van het p
hele 83 kilometer lange traject, waar- F’“
voor reeds toestemming is verleend. de „I
Het verlengstuk van de Tokaido-lijn is tweei
on- voorlopig San-Yo-lijn genoemd. Hij zal bedra
de in enkele opzichten nog moderner zijn geen n
dan de Tokaido-lijn. Bij ide aanleg kan 162 kil
men namelijk gebruik maken van de met
twee jaair ervaring die men met de Na<
Tokaido-lijn heeft opgedaan. De maxl-
„Die eerste Thunderbird bezorgde ons een 3
leidende positie op het gebied van vorm- currenten i
geving, die wij nooit hebben verloren”, in plaats v
zegt de heer Bordinat. „De Thunderbird den beschc
is van meet af aan een gangmaker ge- het geval
weest. Maar het gangmaken moet wor-
den voortgezet als het tot een werkelijk had m
succes wil leiden. Het geheim is de con- "7'°r Com
currentie altijd een paar stappen voor Mustang-su
blijven en de Thunderbird heeft dat gaan ™R p
nclusief het model 1967. Andere waa£
hebben af en toe wagens ge- ?p e*
nuroduceerd in de hoop hiermee de tjest°n“
Thunderbird te kunnen beconcurreren, soonlijk
maar d
positie
Ford
bied
nadat
1 wachting maakte, de Mustang
duceerde. Het succes van de Mustang is
In zekere zin was de wagen
al vóór de introduktie van succes ver
zekerd. Het voorstellen van de Must”""
aan de pers, vlak voordat de wagen
de showroom verscheen, resulteerde in
1 zo'n enorme belangstelling van het pu
bliek, dat men bij Ford onmiddellijk be
sloot de produktie aanzienlijk te ver-
1 hogen.
jaar na de introduktie waren er I
s meer dan 400.000 Mustangs ver-
een fantastisch verkooprekord
voor een eerste-jaars-wagen.
„Ik geloof dat het succes van de Mus
tang is te danken aan het feit, dat hij
zoveel betekent voor zoveel mensen”,
zegt de heer Bordinat. „Op de eerste
plaats biedt de wagen goede vervoers
mogelijkheden. Maar de wagen voegt
er ook een sportief tintje aan toe, dat
het idee van een racewagen geeft,
waardoor de bestuurder plezier krijgt in 't
rijden.
Precies zoals bij de Thunderbird h<
andere automobielfabrikanten de
j trekkingskracht van de Mustang inge
zien en proberen nu met eigen modellen
I te concurreren. De Mustang heeft echter
j van de regering om
issen Ashlya en Kobe
l kilometer en tussen Aioi en i
ongeveer 68 kilometer aan
Op het eerste traject mo<
>ange tunnels worden geboord,
ate is 16 kilometer.
Tussen Aioi en Okayama moet, een acht
kilometer lange tunnel worden geoor
a ligt. strueerd. Of het verlengstuk van d»
laar zijn. Tokaido-lijn inderdaad in 1971 in ge-
-bruik kan worden genomen, hangt voor
namelijk af van het feit of deze tun
nels op tijd zijn voltooid. Vandaar dat
FIAT 500 D
FIAT 600 JAGST
FIAT 600 D
FIAT 850
FIAT 1100 D
FIAT 1300
FIAT 1500
FIAT 1500
FIAT 1500
FIAT 1800
RENAULT R4L
VW DE LUXE met schuifdak
FORD ZEPHYR
FIAT 1100 T BESTEL 1350 kg
INRUIL EN FINANCIERING MOGELIJK.
Elke wagen is In een onzer werkplaatsen getest, ge
repareerd en zonodig van nieuwe onderdelen voor
zien, tevens olie ververst, doorgesmeerd en heeft
een 10.000 km-benrt gekregen.
SHOWROOM GEBRUIKTE
Laarstraat 32A, tel. 33466, even vot
Korvet le inrit links, zelfde ing«
fabriek „Tilburg".
Geopend dagelijks van 19.00 tot 21.00 uur en
's zaterdags van 10.00 tot 18.00 uur.
au te or
1 mogelijk
zijn erg tevre-
n ervan over-
veel ver- j
Mustang
s heeft de nadruk gelegd maked' De verleiding om een succesvol
at er een goede markt model n« te apen, alM
nog een andere „per- ontwerpers kregen strikte orders
een dergelijke wagen C°u?ar verschd end mogehjk van
tuigd dat de Cougar net zo i
schilt van de Mustang als de
van de Thunderbird.”
De Ford Motor Company heelt bijzonder
goede redenen om het eens te zijn met
het gezegde: ,,Alle goede dingen bestaan
in drieën:'
Deze „goede drie dingen" bestaan
wagens, die er toe hebben bijgedrat
dat het concetti reeds meer
jaar leiding geeft op het gel
vormgeving. Deze wagens zijn c
derbird, de Mustang en de Cougar,
Gene Bordinat, vice-president van Fords
ontwerpafdeling, zegt hierover: „Ik ge- conct
loot, dat de sleutel tot het succes van intrtx
deze wagens ligt in het feit, dat de ge-
middelde Amerikaanse automobielkoper
alhoewel hij nu niet direct uit is op
een sportwagen, zich aangetrokken voelt
tot een sportief uiterlijk van een wa
gen."
In 1954, toén
Thunderbird w
den er i
se wage
importeerd.
langrijk grot
Ford verkoos de nieuwe Thunderbird
geen sportwagen te noemen n
„persoonlijke” wagen. Dat was
standig besluit. Hoewel de prestat
de Thunderbird meer dan voldoer
ren voor normaal gebruik, was
gen niet voor wedstrijden ontwor
eerste jaar werden er ongeveer
verkocht.
De trots van de Japanse spoorwegen is stemming
de befaamde Tokaido-lijn, die onder tussen Ai
meer de steden Tokio, Shin en Osaka
verbindt. Binnenkort zal men het de uit
voering kunnen beginnen van de plan- gen.
nen om de lijn, die op het ogenblik al lang»
515 kilometer lang is, te verlengen met
een verbinding van de stations Shin en
Osaka met Okayama, dat ongeveer 160
kilometer ten oosten van Osaka ’•-*
De nieuwe lijn moet in 1971 kla_
De totale kosten worden op dit moment
geraamd op circa 470 miljoen dollar.
Eind vorig jaar kreeg men officieel toe-
de voorgrond Gene Bordina vice pre- j treinen 16^tui bestaim plaats
sident van de ontwerpafdeling. van 12 bet ge.
val is op de Tokaido-lijn. val.
Wat de Tokaido-lijn zelf betreft, hierop
rijden .dagelijks niet minder dan 60 trei- 1
nen. De zogenaamde „Kodama"-reizi-
gerstrein op het traject Tokio-Shin-Osaka,
stopt onderweg precies tien keer, des- j
ondanks legtt hij de afstand in vier uur
-f. Dat betekent dat hij met een gemid-
_alde snelheid van bijna 130 kilometer
per uur rijdt.
Naast de „Kodama" rijden op dit traject
de „Hikari”-treinen. Deze stoppen maar
reemaal tussentijds, hun totale reisduur
..raagt d)rie uur en Hen minuten, het-
-neerkomt op een gemiddelde van
kilometer per uur. Op zijn 366 kilo-
~eter non-stop traject tussen Toki-
Nagoya bereikt hij zelfs een gemiduc.uc
van 183 kilometer per uur.
jgedragen, y
dan tien c
’bied van s„
de Thun- cur
te blijven er
gedaan, inclu
zems t