Nü Sterker Uitkomt! Vandaag gemaakt voor no en straks! een auto, die Automobielbedrijf HSJI41 Een Europese autotroef Meer dan zomaar een auto! Vraag proefrit en demonstratie bij Pagina 11 Oplage I Scha van een dat van- Ik heb geluk besteld Zeg maar ja teaen NSU Beg Zien en verder kijken i wagen die men steeds meer op de weg ziet, de prijs van 1 4975, Anders dan andere FA. FR. BOGAERS SCHOUWBURGRING 101 TILBURG TELEFOON 04250-21091 k< Voor een heerlijk „autoleven” Economisch tot in de kofferruimte Wie met de NSU-PRINZ 4 een paar tochtjes heeft gemaakt, is direkt al met de bediening vertrouwd en zal zich veilig voelen in deze auto die gemakkelijk wendbaar is door direkte besturing; door even gas te geven uit de verkeerskluwen „sprint" en in de kleinste gaatjes nog wel is te parkeren. Met een handig vloerpookje schakelt U de motor in de ge wenste versnelling. Met de PRINZ 4 bent U in het verkeer even handig als de auto zelf is. U moet eens van een „ouderwetse’’ auto in een PRINZ stappen om te zien wat „veel zien” is. Een hoge, brede gebogen voorruit, brede en hoge portier- en zijruiten, een achterruit die bijna gelijke afmetingen heeft als de voorruit geven u al rijdend een volkomen vrij uitzicht rondom u heen. Veel zien betekent ook goed zien, en goed zien is veilig autorijden. Door de rond-om-beglazing worden geen van de inzittenden in uitzicht belemmerd door dode hoeken, geen halswerveltoeren bij stop lichten, maar steeds op uw gemak autorijden in een royale, moderne auto waarvan u ook nog de wetenschap heeft dat Uw portemonnaie er niet door wordt verkracht. U kunt het op Uw vingers natellen, dat alles voor NSU pleit als U een goedkope gezinsauto zoekt: een tweede auto voor Uw vrouw, zoon of dochter, of een werkpaardje dat dagelijks voor U moet verdienen, want hij is niet alleen mooi maar sterk ook! Autorijden is geen kunst in de iteuil 1000 L neerg slautoi zelfs orlog, NSU- 4-cil *t wat o moet) PRINZ asbakje. I Bjj o I overt I dan i 0 Dit is de representatieve NSU Prinz 4 een In Nederland te koop voor met een gsproble- of Italiï wonen, U ziet daAr net zoveel NSU rijden en overal verbaast de vakpers zich over het NSU-sueces. Overigens behoeft U zich daar over niet zo te verwonderen, omdat het NSU- succes door de NSU-rljders zelf wordt gemaakt; rij vertellen gewoon verder hoe enthousiast (en voordelig) ze met NSU autorijden. U wist het (mfoachien) ook al en als U straks een NSU rijdt ondervindt U het dagelijks. Dan weten wij in U weer een nieuwe NSU-supporter, een hoog geachte NSU-klant, die klant is in de ware zin des woords. Waar hij ook met zijn NSU in Europa mag zijn, overal is'„het merk van de moderne tijd’’ vertegenwoordigd; overal staat een goed getrainde service-organisatie klaar en is een onderdelenvoorziening gewaarborgd, dat alles tegen prijzen die erop zijn berekend, dat een NSU-klant bent en blijft! Bekoort zult L het vóór- is berekend. Denken aan worden van he auto’s van gister Een NSU-PRIN1 alleen méér, maar Koeriert 1,25, Voor ad onder n berekend gegeven incassok bracht, uiterlijk uur woi voor op controle, Bij de PRINZ 4 moet U met kleine cijfers rekenen als het gaat om benzineverbruik, kosten van onderhoud of wegenbelasting. Gaat het om de prestaties in de ruimste zin des woords dan is de PRINZ 4 een econo mische „krachtpatser”. Vier volwassen per sonen lange-afstands-reiscomfort bieden, een partij bagage meenemen waar u misschien maar één keer per jaar aan denkt als Alles mee moet voor de grote vakantiereis en dan nog spelend 100 km/u (kruissnelheid) rijden en veilig accelereren, want de PRINZ 4-motor is een „sprinter" die van opschieten houd zodat u op de weg niet tot de „langzamen” behoort Bewijzen! zeggen we bij NSU de laagste klasse wegenbelasting (ƒ79,20 p.j.) en met 6 litertjes benzine 100 kilometer verder komen Kunt U nog voordeliger autorijden? Het geh« berekeni werd doi zal echte gulden mogelijk de prijs- stelde be volkiing nieuwe 1 Er zijn ii verkocht zodat in omgeruil werden kocht. De sen met achtig zij kast een doch do< kookplat plaatsen heden. „U ziet wy zgn zéér enthousiast over de PRINZ 1000. Het is een wagen die een sportief rijder handenvol plevier laat beleven véilig plezier en niet duur plezier. Het is evenwel óók een wagen, waar een op degelijkheid en comfort gesteld man alles in vinden kan wat hfj zoekt; de tweede versnelling mag dan tot 72 reiken en de drie tot 110 (gemakkeltfk), maar men kan evengoed in vier met veertig rondtokkelen. Wij menen dat bjj deze PRINZ 1000 van een exceptioneel goede propositie gesproken kan worden. En wij ménen wat wij zeggen: een exceptie. Jazeker dat ménen we". Een bijl de NSU derlijke) kr zéér ruil ziet U een royale koffer- aar veel en nog meer koffers in of wilt U nóg meer? Kijk dan nog jaar terug, of z~' laatste wereldoorlo meer mee. De NSL e In de achtersteven i enorme ervaring met de bouw van luchtgekoelde weten te behalen, getuige de prestaties op de van dit roemruchte merk. Dit is van essen mate van betrouwbaarheid en renommee i doorslaggevende betekenis zjjn, want de een motor ontwierpen, zouden C de automotor van nu op het verkeer van In Tilbur pen, 35. Daarbij tóngen omgebou welk be< kocht zoi keurig een bedi dient te i half jaar dat er Rijen bes toestelle: gulden l standaan tóng op 2 BB BB B BB L-l Overal in het moderne Europa is de NSU-PRINZ-4 een bekende I B S verschijning op de weg en zo ziet U weer dat de moeizame weg ”aar een Europese eenheid vanzelf gaat als het de Europeanen B® aanspreekt (en dat doet een NSU) of zij nu in België, Denemarken, terateven; ac combinatie uitrusting e PRINZ 1000 wensen I auto”. Dat kan zeker gezegd worden van de NSU 1000 L. De pittige NSU 1000 L is in zijn klasse een duidelijke uitspringer. Zijn pijlsnelle acceleratie en grote wendbaarheid geven de NSU 1000 L een veilig” NSU-karakter. „Je i vergelijkende „zit” in ande s£!! U soms tot de lang-benige ervaren dat de beenruimte, als achtercompartiment ook „opgevouwen ritten” of „moe het autorijden” is denken aan IZ van vandaag biedt U niet is anders dan andere! Maandag tor (39) reusachti uitgevoe: aardgas jaar van wat klei zoals de weken v< de beurt schuivini voor Till zigingen zoals de Wanneer adressen ven, was den vlot zoek aar 97*/« bez< een keu; fornuis, te winne inruil, b van de E oker. dwars geplaatste 4 1000 cc-NSU-motor nokkenas, half-bolvor zeer royale krukas, hare cilinderbor «tja eft w vermeldt op de HJst v<*» let op een zekere mat echter niet alléén van jaar geleden de reden, dat i Dezer d rochiehv marktstr N-V.ÏÏ. s nieuwe gading a S spreken, langrijk, bedrijf, in 1950 straat, nadian Stores e jaren e maar th nen op De zeer te deze Graag v jzonder overzichtelijk dashboard siert T 1000 L. Géén uitstekende (hin- knoppen. Het handschoenenkastje ruim en gemakkelijk toegankelijk, ér veel gemak heeft u bij het in- en uit stappen van het aan de rechterzijde bevestigde handvat. plezier of voor Uw at het er om dat de gaat. Kijk eens naar het tuimelschakelaars a Vet s* iet stuurwi e typen, dan eenruimte, zowel in dAArop Het Is vrjjwei algemeen bekend dat NSU door i motoren een seer hoge graad van perfektie heef wereldkampioenschappen enzovoort, Heel belang als U bi; de beoordeling van het merk Uwer keuze; het mag echw< .u bekwaamste motorkonstrukteurs die 10 of 20 daag de dag heel anders doen, eenvoudig om heden moet zfln berekend. 1-:jken door de hoge, brede naast U kijken achterruit en zijwaarts iiueken; zo kijkt U uit veilig in het stadsverkeer, opgesloten, zo is autorijd Autorijden doet U voor Uw i werk; in beide gevallen gaat bediening „vanzelf’ gaat. Ki strakke dashboard, tuimelschakelaars voor ver lichting, in één knop ruitesproeier en -wisser; ring voor hoornsignaal op het stuurwiel, daaronder in één-greep met het stuurwiel twee handles voor richtingaanwijzing en knipper- lichtsignaal, een grote duidelijke tellerklok, links daarvan de tijd (die U altijd weten rechts riet U steeds hoe zuinig Uw rijdt, dashboardkastje, handgreep. rijden maar, weg zijn, plezier hebben! 4 cilinder luchtgekoelde heeft een bovenliggende armige verbrandingskamers, s kleppen, een vijfmaal gelagerde rdverchroomde tuimelaars, geharde arlngen en een geheel gesynchroni seerde 4-versnellingsbak; NSU weet dat dit soort motorkonstrukties duur is, peperduur in fabrikage, daarom vindt U de PRINZ 1000 misschien ook niet goedkoop, maar als U beseft welke waarde U ook onder de motor kap krijgt, lijkt het maar zo; zult U ervaren dat U toch goedkoop uit bent met een NSU omdat NSU U de hoogste kwaliteit geeft, omdat NSU een zo gerenommeerd merk is, dat het zich niet wil en kan veroorloven klanten te werven die met minder dan het beste genoegen nemen, daarom rijn NSU-rijders ook allemaal tevreden en enthousiaste NSU-klanten. zit zo lekker in de kussens’’ kunt U gelijkende zin eerst opmerken, als U iere auto’s kent. Een betere is te maken met Uw beste faut rit U in de PRINZ 1000 L en zó rust het autorijden! Eindeloos ver weg kijke gebogen voorruit, vlak grote zijruiten en achtc: zien zonder dooie hoek' NSU en zo rijdt U voelt U zich niet pas echt uit zijn! Kijkt U verder, dan ruimte waar veel kunnen, verder Kijkt U vooral goed, dan wordt Uw nieuwe auto beslist een NSU. Bedenkt U eens hoe het autorijden de laatste jaren is veranderd, hoeveel verkeerslichten zijn er alleen al bijgekomen? Dat betekent voor de automobilist van vandaag evenzoveel maal meer optrekken en stoppen dan vroeger; het vraagt om een betere acceleratie. Deze „sprint- capaciteit” die de 4-cilinder NSU-motor heeft als geen ander, waakt ook over Uw veiligheid op de weg, want wat het betekent als U snel uit de verkeerskluwen kunt komen, ervaart U pas als U een NSU rijdt, dan beleeft U telkens het ontzaglijke voordeel (en plezier) in het bezit te rijn van een auto met een krachtige motor, die afgestemd is op de noodzakelijke prestaties van vandaag. De automotor van 5 of 10 nog ontworpen voor de 1 kan vandaag de dag niet i automotor is van nu. De Voor heel veel jaren rijdt U in een auto waarin U persoonlijkheid vindt, waarin U ruimte vindt voor alles wat U op Uw levenspad tegenkomt, waar U dol-gelukkig mee zal zijn en blijven, omdat Uw mooie, moderne NSU-PRINZ 1000 L veel geeft, U trouw blijft en weinig geld vraagt. Met NSU gaat U jarenlang gelukkig leven en U bent overal waar U zijn wilt op de meest comfortabele manier met een auto waartegen anderen „U” zeggen! Zeg maar „JA’’ tegen NSU; U zult er geen spijt van hebben! Voor een thuis, waar het modern wonen is, waar het prettig leven is, waar U zich altijd op Uw gemak voelt. Warm of koud, U kiest Uw huistemperatuur en maakt het U naar de zin in NSU die het U naar de zin maakt. In een „autoleven’’ kan veel gebeuren, maar er is maar weinig wat Uw NSU niet mee-beleeft omdat een NSU geen confectie-auto is, een auto-op.-maat voor het ritme en het van nu. Voor 4 of zelfs 5 personen heeft U n NSU-PRINZ 1000 L geen „huisvestings. men”; en bij neergeklapte achterbank beschikt U over bestelautoruimte. Handig en verstandig Natuurlijk meende de schrijver van „Auto visie” No. 15 - 1965 dat. Geen wonder, hier is iets bijzonders gepresteerd, van koplamp tot achterlicht een stuk briljante auto-erchitek- tuur in de één-liter-klasee. Geen verouderd model waarvan het ene jaar de ruiten groter worden en het andere jaar een nieuwe bumper de auto nog voor „antiek” moet behoeden; met NSU koopt U een werkelijk moderne auto die aan autovreugde zowel in rij technisch opzicht, als in meer comfortabele zin alles geeft wat de verwende automobilist vandaag mag wensen; anders gezegd: wie een NSU-PRINZ 1000 L rijdt weet pas wat ’n verwende automobilist is. Wie in de Westduitse auto’s de superioriteit weet in techniek en afwerking en dAArom alleen al besluit een Westduitse auto te kopen, heeft met NSU dubbele zekerheid dat het kapitaaltje dat een auto altijd toch nog vraagt op de meest safe manier wordt belegd in een auto die de koper niet alleen de meeste tegen waarde biedt, maar het autorijden aan twee kanten plezierig maakt, omdat de dagelijkse autokosten beperkt blijven tot de brandstof die hij verhoudings-gewijs in zeer bescheiden mate vraagt en U „andere” autokosten doet ver geten, óók als het over een periode van enkele jaren gaat. Wie het zich kan veroorloven méér dan een „doorsnee-auto” te kopen, zit in de PRINZ 1000 L jarenlang goed en goedkoop. Een gemakkelijk grijpbaar, licht-schakelend „pookje” waar U mee door de versnellingen „speelt”: ruime portiervakken aan weerszijden van de achter bank, handig voor wat kleine spulletjes; grote ovale koplampen met breedstraal- effect en asym- risch dim- t; voor- en ter doorlopen de bumpers met rubber stootkus sens en een op veiligheid be dachte signaal- verlichting door twee maal drie gescheiden reflec toren op de ach- ïchterlicht, stoplicht en clignoteur in met achteruitrijlamp. Als het om en afwerking gaat, is er met een 00 L veel te genieten en weinig te loor alles .Vrijdag 2 september 1966 DE TïtBURGSE KOERIER NSU r...^

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1966 | | pagina 12